חדשות בארץ

ליברמן: העימות הבא עם החמאס – בלתי נמנע

שר הביטחון אמר כי הכנסת הדלק במימון קטאר לרצועת עזה באה בעקבות "לחץ כבד" של ראש הממשלה נתניהו. ליברמן הוסיף כי חייבים להפוך כל אבן לפני שמגיעים לעימות, אבל לא יהיה ניתן להימנע ממנו

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי העימות הנרחב הבא עם החמאס הוא בלתי נמנע.

בראיון לגלי צה"ל אמר השר: "אי אפשר להימנע מעימות עם חמאס. אני שומע את ראשי חמאס, ולצערי אני מאמין להם. הם אומרים באופן חד וברור: לא הדלק ולא המשכורות לא ירגיעו את הרוחות, אנחנו רוצים הסרת מצור – כלומר יכולת להכניס באופן חופשי חימושים, נשק, אנשי חזבאללה, איראנים. וזה כמובן בלתי אפשרי".

ליברמן הוסיף כי "חמאס ממשיך להשקיע את כספו בייצור רקטות, בחפירת מנהרות, בהסתה. האנשים שבאים אל הגדר לא באים ברגל, חמאס מביא אותם בהסעה מאורגנת, משלם עבור האוטובוסים".

ליברמן התייחס לשאלה מדוע הוחלט לחדש את הזרמת הדלק במימון קטארי לרצועה, למרות שבתחילת השבוע שעבר הוא הבטיח ש"כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט - לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה". לדבריו, ההחלטה באה בעקבות הבקשות של מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לתת הזדמנות נוספת למיצוי המשא ומתן להסדרה עם החמאס. הוא הוסיף כי כל ראשי מערכת הביטחון סבורים שאכן יש לאפשר הזדמנות זו, ובנוסף "ראש הממשלה מפעיל לחץ כבד ביותר להכניס את הדלק הקטארי". שר הביטחון הדגיש כי לא שינה את דעתו כי חייבים להנחית על החמאס "את המכה הקשה ביותר שאנו יודעים", אבל מצד שני "חייבים להפוך כל אבן לפני שמגיעים לעימות".

בהתייחסו לירי הרקטה הלילה לעבר המועצה האזורית אשכול, ציין ליברמן כי על פי הערכתם של כל גורמי הביטחון, הרקטה לא נורתה על ידי החמאס, אבל לדבריו "זה לא משנה" מפני ש"החמאס הוא זה ששולט בשטח, והאחריות עליו".

בלוני התבערה ממשיכים גם הבוקר לנחות בשמי ישראל. על פי דיווחים שונים, בלוני תבערה נחתו בשטח המושב מבקיעים ובאזור המושב הודיה שליד אשקלון, וכן בבאר טוביה. בלון נוסף נפל והתפוצץ באזור ניר עם.

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה