סיפורים אישיים

מטלטל: הרופא איבד את היולדת וכתב, "אנא כבדו את הנשים שלכם"

"אנא כבדו את הנשים שלכם, כי הן עוברות דרך עמק המוות כדי להביא חיים. תכבד את אשתך. לשאת את התינוק שלך במשך תשעה חודשים זה לא מובן מאליו", הפוסט שכבש את הרשתות החברתיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רופאים מיילדים עדים למקרים מצערים רבים, אך ברוב המקרים מצליחים לסובב את הסוויטש ולהמשיך הלאה מבלי לקחת ללב. 

אלא שיש מקרים שלא רק שאי אפשר להישאר אדישים אליהם ולהמשיך לסדר היום - לאחר שהם מתפרסמים, הם גורמים להתעוררות רבתי בקרב מי שנחשף אליהם, וכזה הוא המקרה שלפנינו, שפרטיו המדויקים והשמות של הנוגעים בדבר - שמורים עם הרופא שפרסם את הפוסט ה'אנונימי' הזה. "היום זה היום העצוב בחיי", פתח הרופא שתמונותיו הופצו לצד הפוסט. "כרופא, טיפלתי בכל כך הרבה שנים בהריון בקריירה שלי. בכל פעם בחדר הלידה הייתי דרוך ולא מוכן מראש לכאב שנשים עוברות בחדר הלידה, ובכל פעם זה יותר עצום. וזה לא כולל את תשעת החודשים שהן בילו עם התינוק. הן עוברות הרבה, רק כדי להביא חיים חדשים", כתב. 

לצד תמונה נוספת שלו שבה הוא נראה ישוב על כיסא, מליט את פניו בידיו - כתב הרופא כך: "היום בכיתי במרירות כי איבדתי אישה. דברים כאלה קורים בחדרי הלידה, ובכל פעם כרופא אתה מהרהר ומיד מאבד מהמקצועיות ומהמיומנות שלך, ומרגיש שאתה הוא האחראי למותה. למה דווקא 'התיק' של האישה הזאת כואב כל כך? האישה במשך 14 שנה! ניסתה להיכנס להריון בכל הדרכים ולבסוף זה קרה. התבשר לה שהיא נקלטה להריון, וזה היה הרבה מעבר למדע וידע האנושי".

ממשיך הרופא וכותב כי במשך שבע שעות נאבקה האישה על חייה בחדר הלידה. "זה היה כל כך כואב, אז החלטנו לעשות ניתוח קיסרי", סיפר. 

 

האישה הזו איבדה את חייה כדי להביא חיים חדשים

אלא שאז קרה הגרוע מכל. "איבדנו אותה, אבל התינוק היה בחיים. לפני מותה היא עוד אחזה את התינוק בזרועותיה וחייכה".

בנקודה הזו מתאר הרופא מצב בלתי אפשרי שבו הצטרך לבשר את הבשורה הנוראית לבעלה, שכמובן - התעלף מיד כש"היום המאושר שלהם פשוט הפך ברגע לחמוץ", מתאר הרופא. 

וכאן הוא פונה לציבור הגברים ומתחנן: "אנא כבדו את הנשים שלכם, כי הן עוברות דרך עמק המוות כדי להביא חיים. תכבד את אשתך. לשאת את התינוק שלך במשך תשעה חודשים זה לא מובן מאליו. האישה הזו איבדה את חייה רק כדי להעביר חיים חדשים. במשך החודשים היא נושאת ויולדת את פרי האהבה, אך בדרך הן מקריבות המון - אף את חייהן", מסכם הרופא. 

תגיות:נישואיןכבודיולדתרופאנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה