חדשות בארץ

הממשלה התכנסה לישיבת אבל לזכר השר דוד אזולאי: "איש אמת וחסד, ישר דרך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי אזולאי היה "שליח ציבור אמיתי, לב קשוב לצרכי הזולת". שר הפנים דרעי הספיד את המנוח: "מסר את נפשו להקמת מקוואות ובתי כנסת"

דוד אזולאי ז"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דוד אזולאי ז"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממשלת ישראל התכנסה אמש (רביעי) לישיבת אבל מיוחדת לזכרו של השר לענייני דתות, דוד אזולאי ז"ל, שהלך לעולמו לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן.

הישיבה נפתחה בדקת דומיה, ולאחריה הקריא שר הפנים אריה דרעי פרק תהילים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "כששמעתי על פטירתו של יקירנו, דוד אזולאי, עבר בי עצב עמוק מאוד. גיליתי שכולם שותפים לו, לא מן השפה אל החוץ, אלא עמוק בלב, משום שלדוד אזולאי הייתה אישיות מיוחדת, שקטה מאוד אבל חודרת עמוק. חבר כנסת, שר – כל התארים הפורמליים הללו לא ממצים את האישיות שלו ואת הדמות שלו. הוא היה שליח ציבור אמיתי. אוהב אדם, מאיר פנים, לב קשוב לצרכי הזולת והציבור, איש אמת וחסד, בולט בצניעותו".

נתניהו העלה על נס את תכונותיו ופועלו של אזולאי וציין כי היה תמיד מחובר לשורשים שלו: "הוא נולד במרוקו, עלה בגיל 9 לארץ ובעצם פילס את דרכו בעשר אצבעותיו. הוא התחנך על תורת ישראל ונתן כבוד לגדולי ישראל. לפני שהוא היה בכנסת הוא היה איש חינוך. איש חינוך שכבש את לב התלמידים בלב שלו וגם הדביק אותם בדברים הללו. באהבת ישראל, בהידברות. הוא היה איש של הידברות וכבוד הדדי. את זה הוא הביא גם לכנסת וגם בממשלה, אותן תכונות בדיוק".

ראש הממשלה ציין כי על שמו של אזולאי רשומים חוקים חשובים אותם קידם למען החברה בכלל ולמען החלשים בתוכה בפרט: "הוא טיפל בזכויות אחרים, בצרכי משפחות נזקקות, בעזרה לילדים נכים, טיפול במפוני גוש קטיף, סייע רבות לעולים מאתיופיה. כשר הדתות הוא ראה את משימתו, והוא נהג בה בחרדת קודש – להנגיש שירותי דת לציבור הרחב, לא רק לציבור הדתי, אלא לכלל ישראל".

"דוד לא הרבה לדבר, אבל כשהיה מדבר זה תמיד היה ענייני ותמציתי", שיבח נתניהו את השר המנוח. "הוא נהג לפי הכלל, כלל זהב – אמור מעט ועשה הרבה. אם היה לו משהו להגיד הייתי מקשיב לו, משום שתמיד הוא נגע באיזשהו נקודה, לא הרבה, אבל פגע".

"הוא שאף תמיד להימנע ממחלוקות, הוא ביקש לגשר, להגיע לעמק השווה. אבל כשהיה דבר שמאוד היה חשוב לו, ושלא הושגה לגביו הסכמה – הוא לא נרתע ממאבק. הוא היה מתמלא ברוח קרב". ראש הממשלה הוסיף כי העריך מאוד את עמידתו של אזולאי על עקרונותיו: "אני לא יכול להגיד שבכל המקרים הסכמתי איתו. ברבים מהמקרים, אבל בחלק לא. אבל תמיד ידעתי שהוא מדבר מהמיית ליבו, והערכתי את יושרו, ואת העובדה שהוא היה איש עקרונות אמיתי. זה הכל היה תוכו כברו. שום דבר לא היה מזויף, הכל היה אמיתי".

"הוא שאב את כוחו ממשפחתו. אני יודע שהוא תמיד התפנה לשוחח עם אמו, נדמה לי, כמעט כל יום. עם רעייתו פנינה, עם ילדיו. הוא היה גאה כשהבן ינון נכנס לכנסת, לא היה גאה ממנו, ולפיד השליחות נמסר מדור לדור. ועל כך נאמר: 'והשיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם'".

נתניהו חתם את דבריו באומרו: "יהי זכרו ברוך ונצור. אני מבקש מכאן לשלוח את תנחומי הממשלה כולה למשפחתו האוהבת, ואנחנו עושים זאת בשם עם ישראל".

שר הפנים דרעי הספיד את חבר מפלגתו: "המנוח, שידע והכיר בכך שה' עמו, זכה שהייתה לו סייעתא דשמיא בכל מטלה שהוטלה עליו, לבצע אותה על הצד הטוב ביותר. הוא זכה במשך שנים רבות לשרת את הציבור, תוך תחושת שליחות וממלכתיות, והיה אהוב על הבריות". דרעי ציין אף הוא את פועלו של אזולאי למען החלשים בחברה: "במהלך כהונתו בכנסת הוא יזם והוביל קרוב ל- 800 הצעות חוק, מאות דיונים ואלפי שאילתות שייעודן העיקרי היה לטובת האזרח הקטן והחלש. כשר הדתות הוא ראה מטרה להנגיש את שירותי הדת לכלל האוכלוסייה. הוא פעל רבות להקמת מקוואות טהרה מפוארים, לחיזוק וביצור מעמדם של רבני ישראל. כל זאת כאשר במשך למעלה מ- 13 שנה הוא נושא בקרבו את המחלה הארורה – מבלי להטריח ומבלי להתלונן, זכה לקדש שם שמיים בכל הליכותיו. 13 שנים עם טיפולים רבים. הוא היה מגיע לממשלה לפני טיפול או לאחריו, ואף אחד לא ידע".

בסיום דבריו מסר דרעי לממשלה כי בתוקף תפקידו כממלא מקום שר הדתות בשלושת החודשים הקרובים – עד למינוי שר חדש – הוא הורה למשרד הדתות להנציח בחודשים הקרובים את שמו של אזולאי על מקוואות ובתי כנסת: "זה היה הדבר החשוב לו בחייו. הוא מסר את נפשו על המטרה הזו. יהי זכרו ברוך".

תגיות:הממשלההשר דוד אזולאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה