שיר להורדה: שוהם שמחי

שמירת המסורת התימנית על כל רבדיה היא עיקר עיסוקו כיום, אבל לכבוד חודש אלול הוא משחרר שיר מדברי הרמב"ם בהלכות תשובה "עורו ישנים", בלחן של בתו. ראיון עם הזמר שוהם שמחי

אא

השבוע שחרר שוהם שמחי את הסינגל החדש שלו ´עורו ישנים´, המתאים כל כך לחודש הרחמים והסליחות. בשונה מהסינגלים האחרונים של שמחי, ´הווידוי´ ו´אבינו מלכנו´, השיר ´עורו ישנים´ לא ייכנס לאלבומו הקרוב ´קול מארץ מרחקים´, שאמור לצאת לאור בחודשים הקרובים, אלבום שכולו תפילות תימניות מקוריות, המתלוות למוזיקה איכותית .  

המוזיקה אינה העיסוק המרכזי בחייו של שמחי, אלא חלק ממפעל חייו – שימור המסורת התימנית. "כל הקשר שלי עם המוזיקה בא רק כשיש לי את ההרגשה טובה, אז אני ניגש למלאכת המוזיקה, רק כשיש לי חומר לייצר", מספר שמחי. "בשנה האחרונה לא ביצענו שירים חדשים. השירים ´הווידוי´ ו´אבינו מלכנו´, תפילות תימניות מקוריות, הם קשורים לאלבום ´קול מארץ מרחקים´ על תפילות תימן שעומד לצאת עוד חודשיים שלושה".

העיסוק המרכזי של שמחי הוא צורפות, או כמו שהוא אומר "שימור הצורפות התימנית". שמחי מנהל בית מלאכה של יודאיקה בשם ´שוהם ייצור כלי כסף´. אולם בשנה האחרונה, מפני שזו "אמנות נכחדת" כלשונו, פתח שמחי מוזיאון בשם ´החצר התימנית´ ביישוב כוכב יעקב, המהווה מרכז מבקרים. "יש כאן אפשרות לשמוע על מסורת תימן, לאכול מאכלים תימניים, ולראות יצירות תימניות. מה שמיוחד במקום הזה, מעבר לשימור היהדות האוטנטית מתימן, הוא שמגיעות לכאן קבוצות לכל הארץ", מספר שמחי.

לפני 12 שנה הוציא שמחי את השיר הראשון שלו ´לבו של העולם: הכותל´ שזכה לפרסום רב, ומאז זכה להוציא שני אלבומים: הראשון ´זיכרונות´ לפני 13 שנה, והשני ´חותם על לבך´ שיצא לפני שנתיים. כאמור הוא בעיקר עוסק במוזיקה תימנית. יוזמה נוספת של שמחי: "אני מעלה את קריאת התורה והפטרה בתימנית ליוטיוב, מקליט את עצמי לקראת כל שבת ומעלה, וב"ה כל פעם אלפי צעירים שומעים ולומדים".

על השיר ´עורו ישנים´ מספר שמחי שהוא "הפקה ישראלית לגמרי, לחן שהבת שלי אביה כתבה. ילדה מוכשרת בת 16 בחברת ´אקום´, פסנתרנית מוכשרת". שמחי מספר ש"הלחן מאוד נגע בלב, והוספתי את המילים שהן בהלכות תשובה של הרמב"ם (פ"ג ה"ד), שהתימנים נוהגים לקרוא לפני תקיעת השופר בראש השנה. החלטתי לשלב את המילים האלו, שכל כך מתאימים בימים אלו של חודש אלול".

הורידו עכשיו את השיר "עורו ישנים".  

לצפייה במאות קליפים כנסו עכשיו למדור המוזיקה.

תגיות:שיר להורדהשוהם שמחימוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה