טורים אישיים - כללי

לימור לבנת נגד הנח"ל החרדי: "אסור להשלים עם הדרת נשים"

כשנושא "השוויון בנטל" מאבד פופולריות, אפשר תמיד לחזור ולנגח מהחזית של "הדרת נשים". במכתב לשר הביטחון ולרמטכ"ל תוקפת לימור לבנת את חטיבת הנח"ל החרדי בשל ההפרדה בין המינים

אא

במכתב חריף ששיגרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ולרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, היא גינתה את האיסור על כניסת נשים לבסיסי חטיבת הנח"ל החרדי.

לבנת מתייחסת לאיסור הכניסה לנשים לבסיסי חטיבת הנח"ל החרדי וכותבת כי "איסור זה עומד בסתירה לנהלי צה"ל וכן להסכמות שהושגו בוועדת פרי, לקראת כניסת של החרדים לשירות בצה"ל".

עוד כותבת יו"ר ועדת השרים לקידום מעמד האישה כי בחוקהשוויון בנטל התווסף סעיף הקובע מפורשות כי גיוס החרדים לצה"ל לא יפגע במעמדןשירותן וכבודן של הנשים.

לבנת, מוסיפה וכותבת כי "מסתבר שבניגוד גמור לחוק, חטיבת הנח"ל החרדי אוסרת על כניסת נשים לצה"ל ובכך מפרה באופן בוטה את החוק המגן על שמירת כבודן, מעמדן ושילובן של נשים בצה"ל, כל שכן כאשר מדובר בחיילות לוחמות.

"לא יעלה על הדעת כי יהיו בסיסים בצה"ל אשר יאסרו על כניסת חיילות באופן גורף", ממשיכה לבנת, "אני פונה אליכם בדרישה לחידוד הנהלים בצה"ל ככלל וביחידות הנח"ל החרדי בפרט על מנת שנוודא עקירת תופעות אלו. יש לפעול למניעת הישנות המקרים עוד בטרם יחל גיוס המוני של חיילים חרדים לצבא הגנה לישראל".

לבנת התייחסה לנושא גם בדף הפייסבוק שלה, שם כתבה: "אסור לנו בשום פנים ואופן להשלים עם הדרת נשים, בטח לא במסגרת צבא ההגנה לישראל, בו משרתות נשים רבות ולוקחות חלק בשמירה על ביטחון אזרחי המדינה.

"בפנייתי לשר הביטחון בוגי יעלון ולרמטכ"ל בני גנץ דרשתי כי נהלי הצבא בנושא זה יחודדו ויובהרו, בעיקר לחיילי הנח"ל החרדי, שאסרו בעזות מצח את כניסתה של חיילת לבסיסם", כותבת לבנת.

במכתבה המתלהם, שופכת לבנת אור על כל סוגיית "הדרת הנשים" והקשר שבין המותג האחרון לצמד המילים הלוהט "שוויון בנטל". לא הפרדה במרחב הציבורי הוא שמפריע לה, אלא אף יצירת מרחב השומר על אורחות חיים של קבוצה מוגדרת. לא השוויון בנטל מפריע לה, אלא חוסר השוויון במעשים. בצבא שבו התערובת בין המינים הביאה את האישה למקום הכי נמוך שאפשר להגיע, עד שאמרו גדולי ישראל שגיוס לנשים הוא בגדר "ייהרג ואל יעבור", דבר אחד מטריד את לבנת - ההפרדה במתחם לחיילים חרדים.

(צילום: ארז בן סימון)

תגיות:חרדיםהדרת נשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה