חדשות בארץ

נמצא כלי חרס בן 2700 שנה

במסגרת חפירות של רשות העתיקות באזור מעיין הגיחון בעיר דוד שבירושלים, נמצא כלי חרס המיוחס לתקופת צדקיהו המלך, מלפני 2700 שנה, ושם בעל הכלי חרוט עליו. ולמה שימש הכלי?

אא

(צילומים: קלרה עמית, רשות העתיקות)(צילומים: קלרה עמית, רשות העתיקות)

לאחרונה נמצא באזור מעיין הגיחון, בעיר דוד שבירושלים,במסגרת חפירות של רשות העתיקות, חלק מכלי חרס, ככל הנראה שפתו של הכלי, כשהוא נושא את החריטה "...ריהו בן בניה". כיוון שהכלי אינו שלם והחלק החסר לא נמצא בינתיים, לא ניתן לדעת בוודאות מי האדם שלו היה שייך הכלי.

אולם הארכיאולוגים ד"ר ג´ו עוזיאל ונחשון זנתון מרשות העתיקות שגילו את קערת החרס, מעריכים כי הקערה הייתה שייכת לאדם בשם יחזיאל בן זכריהו בן בניה, שהיה לוי מבני אסף שהתנבא כ-150 שנים לפני כן, לפני המלך יהושפט, טרם יציאתו של מלך יהודה למלחמה בבני עמון ומואב, כפי שמוזכר בספר דברי הימים.

עוד הוסיפו החוקרים, כי לאחר בדיקת הכלי התברר גם מעל לכל ספק כי החריטה על קערת החרס נעשתה לפני שהכלי נשבר, זאת אומרת - החריטה עיטרה אותה עוד כשהכלי היה שלם. להערכתם, הכלי שימש להבאת מנחה, ושם האדם החרוט עליו - הוא זה אשר הביא את המנחה.

ראוי לציין, שממצא זה אינו הראשון מסוגו, שכן הוא מצטרף לשורה של עתיקות שכבר נמצאו בעבר באזור מעיין הגיחון, על ידי רשות העתיקות, שכוללות אלפי שברי חרס, נרות חרס וצלמיות, שלהערכת החוקרים מקורם כבר בימי בית ראשון, שנחרב בשנת 586 לפני הספירה.

תגיות:עתיקותחפירותכלי חרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה