חדשות בעולם

קנדה: הכיפה תיאסר בחוק?

אמנה חדשה בקנדה בדרך לשלבי חקיקה תאסור על עובדי המערכת הציבורית כגון בתי חולים, בתי ספר ומשרדי ממשלה ללבוש סממנים דתיים בשעת עבודתם. הקהילה היהודית בדאגה

אא

מאיסור השחיטה היהודית בפולין לאיסור חבישת הכיפה בקנדה: במסגרת ´אמנת ערכים´ המנוסחת בקוויבק שבקנדה, תיאסר על יהודים עובדי המערכת הציבורית לחבוש כיפה לראשם, ובנוסף כך סממן הנושא אופי דתי.

ואולם יש לציין כי האיסור אינו מופנה כלפי הקהילה היהודית בלבד, אלא יחול על כל אדם בעל השתייכות דתית כלשהי. לפי הפרסומים לאחרונה בכלי התקשורת, האמנה תאסור חבישת כיפה, ענידת מגן דוד, עטיית רעלה וטורבן, וענידת צלב.

במסגרת האמנה, על עובדי המערכות הציבוריות כגון בתי חולים, בתי ספר, מעונות יום ומשרדי ממשלה ייאסר לחבוש או לעטות את הסמלים הדתיים הנ"ל.

האמנה החדשה מחוללת סערה במחוז קוויבק, וגינויים מגורמים שונים בשל האיסור. משלחת מטעם הקהילה היהודית כבר נפגשה עם הממונה על האמנה מטעם הממשל המקומי, והביעה בפניו את התנגדות הקהילה היהודית למהלך.

אמנה החדשה עדיין לא עברה את שלבי החקיקה, ובשלב זה ניתן למצוא מלבד אנשי הקהילה היהודית גם שורה של אנשי רוח המתקוממים נגדה, ביניהם הפילוסוף צ´ארלס, שטען שהאיסור הנוכחי הוא "הדבר הרחוק ביותר מן המטרה, כביכול, של ניטרליות המדינה על הדת". לדברי טיילור "האמנה הזו מובילה לפגיעה בעודה הופכת בחירה דתית אישית לבלתי לגיטימית", כך צוטט ב"גלובאל אנד מייל".

תגיות:קנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה