תשובה בהידברות

"חשתי משהו רוחני גבוה מאד"

נועם שקד (22) הרגיש קדושה גדולה בבר המצווה שלו, דבר שאותת לו לחפש את דרך האמת. לאחר שחרורו מצה"ל, עבר ללמוד בתכנית לבחורים מתחזקים. "הרבה חברים מהשכבה שלי לומדים בישיבה. מה מעורר את האנשים היום? מרגישים שזו תקופת המשיח", הוא מספר

אא

נולדתי כבן יחיד לבית בו הוריי לא שומרים תורה ומצוות. עד גיל 13, כשהגעתי לבר מצווה, לא ידעתי בכלל מהי היהדות, מהן המצוות ומיהו ה´ יתברך. ידעתי שאני יהודי ותו לא.

כשהגעתי לגיל בר מצווה ישבתי בעלייה לתורה ליד הרב של בית הכנסת, ואני זוכר שחשתי משהו רוחני גבוה מאוד, נוכחות מאוד חזקה, כוח עליון חזק שלא חשתי כמוהו עד היום. מאז התחלתי להכיר קצת את היהדות האמיתית, ומיד התחברתי. כאשר התכוננתי לעלייה לתורה בבית הכנסת הזמינו אותי להיכנס לשיעור תורה עבור ילדים. שמעתי שני שיעורים שמאוד דיברו אלי. בשיעור השני אבא שלי הגיע, דיבר עם האברך שהיה שם ואמר לו שהוא לא מעונין שאחזור בתשובה. מחמת הבושה לא הגעתי יותר לשיעורי תורה וכך נוצר ניתוק ביני לדת.

כעבור שנתיים חברים שלי נסעו במונית לנתניה. הם פגשו את הרב יוחנן סביר והוא הזמין אותם לעונג שבת. הם סיפרו לי והחלטתי לבוא איתם. וכך בגיל 15 פגשתי את הרב שלי עד היום, חזרתי לשמוע שיעורי תורה ולאט לאט התחזקתי.

כאשר הוריי ראו שאני מתחזק ביהדות, הם דאגו להביא לי מרצה המפרסם את דעותיו באתר של כפירה, ה´ ישמור, כדי שירחיק אותי מהדת. הוא הגיע לביתנו, סיפר לי כל מיני המצאות וניסה להפחיד אותי בכל מיני בדיות על התורה ועל העולם החרדי, שלא היו ולא נבראו. 

היה עלי לחץ נוראי בגלל היותי בן יחיד להורים גרושים. פחדתי לאכזב את הוריי. וכך התקדמתי לאט לאט והסתרתי מהם את כל התקרבותי ליהדות. לא סיפרתי להם שאני הולך לשיעורי תורה.

את רוב השירות הצבאי שלי העברתי בתור ש"ג. בעמדת השמירה ניסיתי ללמוד בכל זמן פנוי שאפשר: הלכות מ"ילקוט יוסף", גמרא ועוד. השתחררתי לפני למעלה מחצי שנה. בימים אלה אני מתווך נדל"ן.

היום, ברוך השם, אני הולך בבוקר ללימוד בישיבת ´ראדין´ בפרויקט של בחורים מתחזקים, ובערב אני משתתף בשיעור תורה עם הרב שלי. אני כבר לא מסתיר את זה מהוריי. הם הבינו שאני עושה מה שטוב לי! אמי, שעמה אני מתגורר, מנסה ללכת לקראתי בכל מה שאפשר וגם אבי עושה הכל למעני כפי יכולתו. הנשמה שלי זעקה כל השנים ליהדות. רציתי לשמור שבת ולהניח תפילין ולשמור שבת, אבל התביישתי ופחדתי, ואילו היום הורי מכבדים את רצוני, ברוך ה'. 

זה היה ניסיון מאוד גדול בחיי, והאמת שהוא עדיין לא נגמר. עדיין יש חשש ופחד, אבל, בעזרת השם, האמונה תנצח.

בסביבה שבה אני גר בנתניה אני מרגיש התחזקות שלא תאומן. הרבה חברים מהשכבה שלי לומדים בישיבה. מה מעורר את האנשים היום? הגיעה תקופת המשיח ואנשים מרגישים את זה באוויר. למדתי את סימני המשיח המתקרב בהרצאה של הרב זמיר כהן בערוץ הידברות, שהם: ניסיון לדחוק את התורה הצידה, התיישבות בארץ ישראל וכל מה שקורה היום, והכל מכין את הקרקע לביאת הגואל, שיבוא במהרה בימינו. 

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה