חדשות בארץ

חשתי שאני נפרד מתופעה היסטורית

נשיא המדינה שמעון פרס ספד למרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, ונפרד ממנו במילים חמות במיוחד. "מורי ורבי, שכב בשלום ותישן בשלום עד בוא מנחם משמיע שלום. זכותך תגן עלינו ועל כל ישראל"

אא

במילים חמות ומרגשות במיוחד נפרד נשיא המדינה שמעון פרס ממרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. "הוא באמת איש גדול. גדולה לא ניתנת למדידה אבל היא ניתנת לתחושה", אמר פרס בראיון שנערך עמו ב-ynet. "למרות גדולתו, הוא היה איש עממי וישיר. השיחות בינינו היו בלתי פורמליות, גלויות, רצופות ניסיון, מלאות חוכמה ודיברנו לפעמים כחברים יותר מאשר כידידים". 

"הרב עובדיה היה רב של העם היהודי לדורותיו. הוא היה מקובל ומכובד על אלה שחלקו עליו, ובוודאי על אלה של הרבים שהעריצו אותו. כשאדם היה במצוקה לא ראיתי איש שכל כך דאג לאדם הזה. זה נגע ללבו. הוא השקיע בזה מרץ והתמדה, אף על פי שכל הזמן הוא היה שקוע בלימוד תורה".בהמשך סיפר הנשיא פרס על מפגשו האחרון עם הרב עובדיה, ביום הפטירה. "ראיתי אותו שעות לפני שנפטר. קודם כל, גרוני נחנק מדמעות. לחצתי את ידו והיא הייתה עדיין חמה. נישקתי את מצחו. הערצתי אותו תמיד בגלל הגאוניות הטמונה בו, וחשתי שאני נפרד מתופעה היסטורית המאפיינת של העם היהודי. 

"הלכתי להיפרד ממורי ורבי וידיד נפשי המרן עובדיה יוסף. זו הייתה שעה קשה. גרוני נחנק מדמעות. מיד לאחר חורבת בית שני קמו שני ענקי רוח. יוחנן בן זכאי ויהודה הנשיא. אני מזכיר את זה כיוון שהם הגיעו למסקנה שכדי לקיים את העם היהודי צריך ללמוד. ´והגית יומם ולילה´. הרב עובדיה יוסף סימל את זה ועשה את זה. הוא פשוט היה אדם גדול. מורי ורבי, שכב בשלום ותישן בשלום עד בוא מנחם משמיע שלום. זכותך תגן עלינו ועל כל ישראל ותהא מליץ אושר לבני משפחתך ולבני ישראל כולם".

תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה