חדשות יהדות

מלכות של חסד: הרבנית לאה צ'ולק

אלפים ליוו אמש את מיטתה של אשת החסד, הרבנית לאה אסתר צ´ולק, שעמדה לימין בעלה בהקמת מפעל החסד "עזר מציון", אשר היתה מעורבת בכל הנעשה בו. "אמא שהלב שלה היה פתוח לכל חולה, לכל נדכה"

אא

אלפי בני אדם צעדו אמש אחר מיטתה של הרבנית לאה אסתר צ´ולק ע"ה, אשר עמדה לימין בעלה בהקמת מפעל חייו "עזר מציון", בגמילות חסד לאלפים ולרבבות עד יומה האחרון.

הרבנית הצדיקה לאה צ´ולק ע"ה, אשת מנהל "עזר מציון" הרב חנניה צ´ולק, חלתה במחלה הנוראה שהתפשטה בגופה. בשבוע האחרון הוחמר מצבה של הרבנית, ועקב כך הורה הגאון רבי חיים קנייבסקי להוסיף לה את השם ´אהובה´. אך לדאבון לב, אמש השיבה הרבנית את נשמתה ליוצרה.

בכל השנים עמדה הרבנית צ´ולק לימין בעלה בהקמה ובניהול של  אימפריית החסד "עזר מציון". ויחד הם נלחמו למען הקמת בית חולים אורנית שסייע למשפחות החולים במחלה הנוראה.

הלווייתה של הרבנית יצאה אמש בשעה 21:30 מרחוב אשל אברהם בבני ברק, דרך בית עזר מציון ברחוב רבינוב לבית החיים, שם נטמנה.

"זהו שבר גדול מאוד, זה שבר של אמא של מלכות של חסד", אמר הרב אהרן לוי מ"עזר מציון" בשיחה עם אבי מימרן ב"קול ברמה". "אמא שהלב שלה היה פתוח לכל חולה, לכל נדכה, לכל ייסורים. בכל מקום היתה כל דמעה אוספת, כל דמעה מנגבת, באמת, אמא של מלכות. לא רואים כאלה דברים.

"באמת שלמות, בחסד, במידות, בתפילות, איך היא היתה מתחננת על כל חולה לקב"ה שישלח לו רפואה שלמה. לא היתה חוסכת לרגע אחד, היתה הולכת בתוך המשפחה.

"למעשה היא עצבה את כל עזר מציון, הכל עבר דרכה, תחת שרביט החסד שלה, מתוך ההרגש הגדול שלה, שהיתה הולכת לחולים ומחפשת מה חסר להם, מתוך זה קם כל עזר מציון".

תגיות:עזר מציוןאבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה