חדשות בעולם

הרבנים חוששים: שלדי יהודים יישרפו בצרפת

רבנים באירופה חוששים משריפת שלדיהם של יהודים האצורים במחסני הרשויות המקומיות בצרפת, זאת בהתאם לחוק הצרפתי המאפשר זאת. לפי ההערכה, מאות שלדים של יהודים נמצאים במחסני הרשויות בצרפת

אא

רבנים באירופה מעריכים כי שלדים של מאות יהודים מאופסנים במחסנים של הרשויות המקומיות בצרפת.הרבנים מתריעים מפני שריפתם של השלדים – המותרת על פי חוק שאושר באחרונה במדינה.

ועידת רבני אירופה קוראת לשלטונות להתאמץ ולנסות לאתר את הצאצאים של אותם נפטרים יהודים, כדי שיוכלו להביאם לקבורה.

לפי החוק הצרפתי, ניתנת אפשרות לרכישת חלקת קבר רק לזמן מוגבל שנע בין חמש למאה שנה. אולם לאחר מכן, אם משפחת המת לא רכשה את החלקה מחדש, יכולה העירייה להוציא את המת מקברו. ובמקרה שהקבר עזוב ואין מי שפוקד אותו כלל, העירייה מורשית לפנותו כבר לאחר שלוש שנים.

הרבנים בצרפת מעריכים כי במחסני העיריות כיום נמצאות עצמות של כעשרת אלפים בני אדם שמתו מאמצע המאה ה-20, וכמה מאות מהם יהודים. בעקבות תיקון שנעשה לאחרונה בחוקה במדינה, ניתנת האפשרות לשרוף את אותם עצמות – מה שמעורר את דאגתם של רבני אירופה בשל כבוד המתים.

לאחרונה הובאו לישראל לקבורה חוזרת גופותיהם של בני משפחת טעדעסקא, יהודי צרפת מהמאה ה-19, זאת לאחר מאבק משפטי מתמשך שהובילו צאצאיהם במטרה לשחרר את העצמות ממחסני עיריית פריז.

נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט השתתף בהלוויה, וממנה קרא לשלטונות צרפת: "שחרור משפחת טעדעסקא לקבורה חשוב, אולם דרישתנו היא חד-משמעית: למצוא פתרון חוקי לקבורת יהודים בצרפת".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תגיות:כבוד המתגופותצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה