חדשות בארץ

הרב הראשי לאו: לשלול כשרות זוגלובק

בעקבות תחקיר "כלבוטק" שחשף התעללות בבעלי חיים במפעל הבשר "זוגלובק", אמר הרב הראשי הרב דוד לאו כי יפעל לשלול את כשרותו של המפעל. "כאדם וכיהודי הזדעזעתי מהתמונות הללו"

אא

תחקיר  ששודר בתכנית "כלבוטק" בערוץ 10 חשף הציג צילומים מזעזעים ממפעלי חברת הבשר "זוגלובק", החושפים תמונה קשה של התעללות בבעלי החיים לפני שחיטתם.

בשיחה עם Ynet אמר הרב הראשי דוד לאו כי "כאדם וכיהודי הזדעזעתי מהתמונות הללו, מההתנהלות הברוטאלית של אותם עובדים כלפי בעלי חיים חסרי ישע. זהו מעשה שלא ייעשה. התורה אוסרת עלינו להתנהג כך ומחייבת אותנו בהקפדה יתירה על ´צער בעלי חיים´. לא ייתכן שנשתוק אל מול מראות כאלו. אנחנו נפעל בחומרה וביד קשה נגד המפעל.

"מלבד העניין הדתי והערכי, יש כאן גם בעיות קשות של כשרות", הוסיף הרב לאו. "השימוש הברוטאלי במוטות ודאי גרם לפגיעות פנימיות קשות בעופות, והתרנגולות הגוססות ודאי שלא ראויות לשחיטה כשרה".

הרב לאו הבטיח כי "נשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי שהמפעלים לא יחששו רק ממשרד הבריאות וארגוני זכויות בעלי החיים, אלא גם מהרבנות הראשית, שתפעל ביד תקיפה. אנחנו נקבע כללים להטלת סנקציות על חברות שכאלו, ויינקטו צעדים שיובילו גם לשלילת תעודות הכשרות, וברור לכולם מה זה אומר מבחינת אותם מפעלים".

בעקבות התחקיר החמור, הגישה אישה חרדית תושבת ירושלים בקשה לתביעה ייצוגית של 50,000,000 ש"ח נגד חברת "זוגלובק", בה כתבה התובעת כי "תחקיר ´כולבוטק´ ששודר אתמול בערוץ 10 חשף התעללות קשה בבעלי חיים במשחטה של מפעל מוצרי העוף זוגלובק. התחקיר הציג, בין היתר, פריקת כלובי תרנגולות לא תקינה במשחטה המובילה להתעללות בולטת בבעלי חיים וככל הנראה עבירות על חוק צער בעלי חיים".

מחברת "זוגלובק" התקבלה תגובתו של המנכ"ל פיני קמרי: "אנו מביעים צער ומתנצלים על הדברים שנראו בכלבוטק, אשר אינם משקפים את רוח חברת זוגלובק ומדיניותה. האירועים שהוצגו בתחקיר לא נעשו במזיד או מתוך כוונה רעה. אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה ולכן טיפלנו במיידית.

"מיד עם היוודע המקרה החלפנו במיידית את המתקן במשחטה. למרות שהמתקן במשחטה עמד בתקנים ובסטנדרטים בארץ ובעולם החלטנו להפסיק מיידית את עבודתו ולהחליפו בתהליך בעל סטנדרטים מחמירים ביותר. אנו ננקוט בכל האמצעים על מנת שמקרה כזה לא יחזור בשנית. חשוב לנו להדגיש שהאירוע אינו קשור לאיכות מוצרי החברה. המוצרים איכותיים ובטוחים כתמיד".

תגיות:הרב דוד לאוכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה