חדשות יהדות

מוצ"ש ללא מרן: הבנים מספידים

שיעורו הקבוע של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אשר כבר איננו איתנו, הוקדש לשורה של הספדים מרגשים מפי בניו. הראשון לציון הרב יצחק יוסף: "צריכים להמשיך בדרכו של מרן, שכולנו הספרדים נישאר מאוחדים"

אא
שיעורו השבועי של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, המועבר מדי מוצאי שבת בלוויין שימש אמש במה להספדים דומעים מפי בניו של מרן. ארבעת הבנים ישבו באוהל האבלים לצד כסאו הריק של אביהם זצ"ל וביכו את פטירתו.
מאות הגיעו לאוהל האבלים ברחוב הקבלן וביקשו להשתתף בשיעור, אולם רבים נאלצו להסתפק בצפייה במסכים שהוצבו מחוץ לאוהל.
הבן הגדול, הגאון רבי אברהם יוסף, רבה של חולון, פתח ואמר כי "בזכות צדיקותו, הקדוש ברוך הוא שש ושמח לקבל את פניו. בניו אחריו הם ממשיכי דרכו, הולכים בחייהם אחריו, אך לאבא אין ממלא מקום", ופרץ בבכי. אחר כך דיבר אחיו, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שצפוי מכאן והלאה למסור את השיעור השבועי. "רבותי, כמה נחת רוח הוא עשה להשם יתברך. עשרות שנים שלמד, זיכה את הרבים והרים את קרן התורה. הקב"ה הפסיד את הנחת רוח", ספד  הראשון לציון.
"ביום שישי התקשר אלי אחד מרבני קהילות בניו יורק ושאל אותי מה לומר על אבא, איזה מסר להגיד, על מופתים שעשה", סיפר הרב יצחק יוסף, "אמרתי לו אבא לא עשה מופתים, זאת לא הייתה הדרך שלו. כל חייו דיבר על לימוד התורה.
הרב יצחק יוסף הוסיף וביקש מהציבור: "רבותי, אנחנו צריכים להמשיך בדרכו של מרן, בדרך ההלכה ובאחדות בכל התחומים, שכולנו הספרדים נישאר מאוחדים ושלא יהיה שום פירוד בינינו, נמשיך בדרכו, נלמד בספריו".
הגאון רבי דוד יוסף, רב שכונת הר נוף, אמר כי "לי ולאחיי המעמד הזה קשה מאוד, אנחנו שבורים ורצוצים, מסוגלים לעמוד ולדבר רק כי אנו יודעים שזה כיבוד אב. לשבת כאן ולראות את הכיסא הריק של אבא, אנחנו מרגישים שהעולם חשך בעדנו. עברנו שבת קשה מאוד. חלל עצום נפער בדור שלנו.
"מיליון איש, פי שלושה ממצביעי ש"ס הגיעו להלווית הרב עובדיה יוסף", הוסיף הרב דוד יוסף, "הכל לכבוד הנפטר, בגלל גדולתו בתורה".
תגיות:הרב עובדיה יוסףמרןהספדשיעוראבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה