שבועות

פסח, שבועות ועולמו של היחיד

תקופת המעבר בין פסח לשבועות נושאת עמה מסר חשוב. מהו?

אא

מצוה מיוחדת ניתנה בה: ספירת העומר. יסוד הדברים בלשון הפסוק: וספרתם לכם ממחרת השבת, שבע שבתות תמימות תהיינה וגו'. הגמרא מרחיבה את המצוה בכך שכל יחיד ויחיד סופר, בניגוד לאפשרות הספירה עי בית הדין כפי שמקובל מידי שנה שביעית עד שנת החמישים- שנת היובל. ספירת העומר מתבצעת עי כל אחד ואחד, והיא נקבעה כחלק מתפילת ערבית באותם ימים (למרות שניתן לספור גם ללא קשר לתפילה). הקריאה מופנית בזה אל כל אחד ואחד: הבט כיצד אתה מתכונן לקראת קבלת התורה. אמת, אתה בן חורין. יצאת ממצרים יחד עם כל המיליונים בטו בניסן. בראש מורם וביד רמה יצאתם מבית עבדים, גווכם זקוף, וכולכם אומרים חופש וחירות.

אמת, פריקת עולו של פרעה העריץ היא אכן מתנת שמים נפלאה, אלא שלא תמה בזאת, שהרי המטרה העיקרית והמרכזית של גאולתם משעבוד פרעה ומצרים הייתה הבאתם לדרגת: ממלכת כהנים וגוי קדוש סגולה מכל העמים. וזאת רק על ידי קבלת התורה בהר סיני, כי אם אין לאדם א-ל אליו הוא מתמסר ונכנע, הוא יצור לעצמו אליל כזה או אחר, יבנה אותו בהתאם לצרכיו ולרגשותיו, וישכח במשך הזמן כי רק תמול שלשום הוא בעצמו המליך אותו עליו. ובעת יסור חיינו ותעבור שעתו, יחליף וימיר אותו באחר, שנראה לו כמתאים יותר לזמן ולתנאי חייו. וכך יעבור את מאה ועשרים שנותיו ביצירת והריסת אליליו. צא וראה את אשר בנו עובדי הקומוניזם בשעתו. מה לא מסרו עבורו, איש את הקרובים לו ביותר הסגיר והלשין אם לא היו כנועים דיים לאליל. שמש העמים סנוורה עיני רבים וטובים, עד כי איבדו לחלוטין את יכולת ראייתם וכושר אבחנתם.

עשרות שנים חלפו, והנה מוטלים פסליהם של מחוללי ומנהיגי האידאה כי עברה שעתם וסר חינם. ומשאך הוסר העול, יצאו אלפים ורבבות לרחובות, ובפרץ של שמחה ורגש של חירות וחופש נופצו והופלו אנדרטאות של לנין, סטלין ואחרים, שאך תמול שלשום תרצו גורל מיליונים למות. והנה עתה הם נרמסים עי העם אותו שעבדו ורדו בו בעריצות ובקשיחות לב, ומשסר הפחד, תם שלטון הרשע שכל כוחו היה במורא שהטיל בלב העם. והתורה אומרת ספירה לכל אחד ואחד. בנה בקרב לבך את הצימאון וההשתוקקות לקראת היום הנכסף- יום מתן תורה, כאשר עמך יעמוד ויגיע להשגה המירבית- מחזה נבואה המאמת ומחליט את מציאות הבורא, יכולתו והשגחתו. אם תכין עצמך כראוי, הדברים הללו יחרטו בלבך לנצח.

דבר לא יוכל להכחיש או לעמעם את אמונתך. היא תעמוד בכל משבר וגלי ים החיים, כי אתה הכנות לבך ופתחת אותו לקבל מלא שפע אלוקי ממרום. וזאת נוכל לעשות מידי שנה בשנה, כאשר נושבת בעולמנו הרוחני אותה רוח מיוחדת שנשבה במדבר סיני, ואבותינו נתעלו בה אלי פסגת אנוש. אף לנו בניהם ובני בניהם מובטחת אותה התרוממות רוח ונשיאת לבב, לו אך נשכיל. חודש מבורך!

תגיות:שבועותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה