לאישה

מרגלית צנעני: הקידוש - חובה בשבילי

הזמרת מרגלית צנעני אומרת שהדלקת הנרות משנות את היום ועושות אווירה. וגם: האם יש רגעים שבהם היא מאבדת את האמונה?

אא

בראיון ל"מאקו" נותנת הזמרת הידועה מרגלית צנעני טעימה מזיקתה ליהדות ומהמסורת שעליה היא לא מוותרת בבית.

"לא מבשלת והכל מתחמם בתנור או בפלטה", מתארת צנעני את השבת שלה. "אני גם לא מבעירה אש ואני נוטה גם לא להופיע בשישי בערב. קידוש הוא חובה בשבילי ואני עושה אותו אצלי או אצל אחת האחיות שלי, וגם מדליקה נרות כי זה נורא יפה, זה משנה את היום ועושה אווירה - וזה יום ראוי לציון".

צנעני מוסיפה ומספרת כי "בקידוש תמיד יש אוכל של שבת שאחותי או אני מכינות והוא אחר, מוקפד ויפה. אחרי הקידוש אני חוזרת הביתה ובשבת בבוקר אני קמה בסביבות עשר ומזמינה חברים שאוהבים לאכול: ג'חנון, קובנה, סחוג, ביצים קשות, רסק, חצילים – כל אלו הם מסורת של שבת". 

לשאלה האם היא מאמינה באלוקים, משיבה צנעני: "כן, אני חסידה של התפישה של הרמב"ם שאומר 'אהיה אשר אהיה' – זה אחד השמות של אלוקים בעיני הרמב"ם והמשמעות היא שאלוקים נמצא בכל מקום", ומוסיפה כי "כשאני רואה משהו שמפעים את לבי - זו האלוקות".

לשאלה האם יש רגעים שהיא מאבדת את האמונה, משיבה צנעני: "אני לא מאבדת אמונה אבל יש רגעים שאדם מאבד את התקווה, היו רגעים שאמרתי 'רגע, מה הולך כאן? למה?'. אבל אלה שאלות מאוד קשות ואני מנסה לא להתעמק בהן כי חבל לי. אלו אנרגיות שליליות ואני לא חושבת שצריך ללכת לשם".

תגיות:מרגלית צנעניהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה