תשובה בהידברות

רק אחד בשמיים

אלבינה כהן (26) הכירה את ערוץ הידברות בעקבות חזרתו בתשובה של אחיה, קיבלה תשובות לשאלות דרך אתר האינטרנט של הערוץ – ואפילו הכירה את בעלה דרך מיזם השידוכים של הידברות. "זכיתי לכך שהשליחים שליוו אותי בכל הדרך חזרה לשורשים הם הרב זמיר כהן ואנשי הידברות", היא מספרת

אא

נולדתי בהרי הקווקז לפני 26 שנה. לא היה קל לשמור על היהדות באזור מוסלמי מאוד.
היה צריך להיות ממש לוחמים כדי לשרוד כיהודים. אני מודה לה' על שנתן כוח למשפחתי להיות חזקים. אמי מאוד רצתה לעלות לישראל ולא לחיות בקרב מוסלמים. זו הייתה משימה כלל לא פשוטה. היא ניסתה כמה פעמים להשיג כרטיסי טיסה לישראל ונלחמה על כך בשיניים, עד שלבסוף הצליחה להשיג כרטיסים אחרונים עבור כולנו.

בהיותי בת 4 זכינו לעלות לארץ והתיישבנו באשדוד. גרנו בתחילה אצל דודתי עד שהגענו ב"ה לדירה משלנו. בקווקז שמרו מאוד על היהדות, על מה שאפשר ועל מה שהיה ידוע, אך לא היה בית כנסת. הדגש היה על לבוש צנוע והתנהגות צנועה. בארץ, למדנו המון דברים שלא ידענו בקווקז, כיצד לערוך קידוש על יין ואיך לשמור שבת. ביתנו נהיה מסורתי, הדלקנו נרות שבת, קידשנו, ולא הדלקנו אש. אני זוכרת שאסור היה למרוח לק ואסור היה לשטוף רצפה ולגזוז ציפורניים.

מאידך, כן צפינו והשתמשנו במדיות התקשורת בשבת וגם יצאנו לטייל. אמא השרישה בנו שורשים איתנים של אמונה על בסיס סיפורי השגחתו של בורא העולם והניסים שהוא נותן לנו. וכך גדלנו על אמונה. היה לנו ברור שיש רק אחד בשמים.

לערוץ הידברות התוודעתי בעקבות אחי הקטן שנולד בארץ והיה בתהליך תשובה בהיותו כבן 18. הייתי אז בת 23 אחרי צבא ובזמן עבודה אינטנסיבית מאוד. אז התחלתי לראות שיעורים בערוץ ועם הזמן גלשתי באתר הידברות. שם גיליתי את מדור "שאל את הרב". שלחתי שאלות לעניינים שהיו מעורפלים בעיניי וקיבלתי מענה. קיבלתי תשובות רבות מהרב בנימין שמואלי שענה מיד, וזה נתן לי תחושה של 'יש מי שמכוון'. הרב הנחה אותי על כל שאלה וחיזק אותי בתחילת הדרך. קראתי מעט מאמרים וצפיתי בהמון שיעורים, בפרט של הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר, הרב עמנואל מזרחי ועוד רבנים רבים.

נסעתי לסמינר הידברות שהיה ממש גן עדן. נסעתי לטיול לקברי צדיקים באזור ירושלים מטעם הידברות, שם זכיתי להכיר חברה ממש טובה. נסעתי איתה שוב דרך ערוץ הידברות לקברי צדיקים בצפון בשילוב הפרשת חלה עם הרבנית ענת בן ארי. היה פשוט מדהים.

השתתפתי גם במספר שיעורים של הידברות בעיר בה גדלתי.

בתחילת דרכי ה' זיכה אותי ליצור קשר טלפוני עם הרב זמיר כהן. הוא עזר לי בשאלות חשובות בחיי. אני יכולה לומר שבזכות עצותיו והדרכותיו של הרב ובזכות משפחתי היקרה הגעתי למקום בטוח, ברוך ה'.

לאחרונה התחתנתי עם רועי, חוזר בתשובה יליד הארץ. ההיכרות התבצעה באמצעות אתר  "שבע ברכות" של ערוץ הידברות. כיום אנחנו מתגוררים בחולון. במהלך האירוסין וגם היום כשמתאפשר לנו אנו משתדלים להגיע לשיעוריו של הרב זמיר כהן ברמת אביב, שם הוא מעביר שיעור מדי חמישי בערב.

ברוך ה', זכיתי להגיע לדרך האמת, שתמיד כל יום צריך להתחזק, וזכיתי לכך שהשליחים שליוו אותי בדרכי הם הרב ואנשי הידברות, וזכיתי ליותר מזה - לחיות חיים
יהודיים שלמים, לחזור לשורשים. כן, היו קשיים בהתחלה. הדרך לא הייתה כלל קלה, אבל הקב"ה שלח שליחים שיעמדו לצדי והיו שם כדי לעזור עד לרגע הזה שבו זכיתי
להתחתן ולהקים בית יהודי. כיום זו התקופה הכי יפה בחיי עד כה. אני בטוחה שהקב"ה תמיד מראה כי דרכו היא הטובה והנכונה ביותר, כמו שנאמר בתהלים: "טעמו וראו כי טוב ה'".

אני רואה מסביבי איך מתחולל שינוי גדול בעם ישראל. ישנם הרבה מתחזקים וזו היא רק ההתחלה. אסיים שוב בתודה לבורא העולם על השגחתו התמידית ותודה לשליחיו ובפרט לארגון הידברות היקר!

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה