פעילות הידברות

אישי יותר: שבת עם רבני הידברות

"לפני שהשבת מסתיימת, ניגשים אליי להזמין שבתות נוספות", מספר דוד ספדג. "אין ספק שהשבת גרמה להד של דיבורים חיוביים בישוב", מספר דניאל סייג. בואו לשמוע על השבתות הבלתי נשכחות עם הידברות. בקרוב אצלכם

אא

כבר שלוש שנים מתקיימות בבתי הכנסת הקהילתיים בכל רחבי הארץ שבתות חיזוק ייחודיות ומרתקות, המועברות בידי רבני הידברות, בהזמנה מיוחדת וללא כל עלות מצד המשתתפים. שבתות אלו, תורמות רבות לחיזוק הקשר האישי והבלתי אמצעי, בין רבני הידברות לבין צופי ערוץ הידברות וגולשי אתר הידברות, אשר בדרך כלל שומע את הרצאותיהם רק מרחוק מבעד המסך.

"ההתרשמות האישית שלי מן השבתות היא מאוד טובה. ידענו שנעשה פרסום רב ביישוב על בואנו", אומר הרב עמנואל מזרחי, מרצה ותיק בהידברות, ובעל פינת 'הסגולה היומית' בערוץ הידברות, אשר השתתף בשתיים מן השבתות הללו, "אולם לא ציפינו לקבלת הפנים מן הסוג שקיבלנו. ראינו בעיני האנשים, אף החילונים שבהם, כמה הערכה הם רוחשים לארגון הידברות, וזה חימם מאוד את לבנו. לשבת שעשינו בחולון, הגיעו שלוש מאות מתפללים, ביניהם אף אנשים שאינם שומרים תורה ומצוות. הייתה אחדות מאוד גדולה בין כולם והמעמד היה מאוד מרגש".

אז איך נראית שבת שכזו?

"ראשית, כמובן שהרב המתארח שוהה במחיצת הקהילה במשך כל השבת. בליל שבת, בין קבלת השבת לתפילת ערבית - הרב מעביר שיעור בנושא שמעניין את הקהל, ולאחר התפילה כולם מתפזרים אל בתיהם לסעודת ליל שבת, בחיק משפחותיהם. לאחר הסעודה, חוזרים המתפללים עם בני משפחותיהם לבית הכנסת, בכדי להשתתף ב'עונג שבת' - יוזמה מיוחדת של הידברות, שמזכירה במקצת את ה'טיש' החסידי - בו יושבים כולם סביב שולחנות עמוסי כל טוב ונהנים מדברי תורה, זמירות שבת, סיפורי השגחה, ועוד. בסיום הערב, וכן למחרת ביום השבת, ניתנת למתפללים האפשרות ליצור קשר אישי יותר עם הרב המתארח, לצורך התייעצויות, קבלת ברכה, שאלות ועוד. עד כה, תגובות האנשים מאוד נרגשות. היתרון העצום והבולט של שבתות החיזוק הקהילתיות, הוא, שלא די בכך שהן מקרבות בין אנשי הקהילה ויוצרות תחושת שייכות חזקה יותר אל הקהילה אצל הפרט, אלא הן אף מאפשרות לכל אדם באשר הוא ליצור קשר אישי עם הרב".

ומה כל כך מושך אנשים להגיע אל השבתות הללו? הרב מזרחי מסביר שאנשים באים לשבתות כדי למלא את המצברים ברוחניות, להתוודע ליהדות כפי שהיא באמת, ובעיקר להתחזק באמונה. "לשבתות האלו יש אופי מיוחד במינו", הוא מסביר. "בתום סעודת ליל השבת, הרב מתאסף עם הקהל לעונג שבת המלווה בדברי תורה. לאורך השבת, מתקיימות הרצאות מעניינות בנושאים מגוונים כגון: זוגיות, שלום בית, אסטרולוגיה, פרשת השבוע, תורה ומדע, אמונה וביטחון וכדומה. הקהל גם יכול לבקש מהרב לדבר על נושא ספציפי שמעניין אותו. בשונה מסמינרים, הרב שוהה עם הקהילה במשך כל השבת, דבר המאפשר לו ליצור קשר אישי יותר, להתוודע לציבור פנים אל פנים, ולתת מענה רוחני וייעוץ פרטני על כל נושא ונושא. אחרי כל שבת כזו אני בעצמי מרגיש כמי ש'בא לחזק ויצא מחוזק'".

מנהל הפרויקט, עקיבא בן דוד, אומר כי "זוהי הזדמנות מיוחדת למי שרוצה לזכות במנוחת נפש אמיתית, לבוא ולקחת חלק בשבתות המדהימות האלה. כבר עשינו בסביבות ה-15 שבתות כאלה, וברוך ה', ההיענות רק הולכת וגוברת. אין אדם שמגיע לשבתות האלו ולא יוצא עם תחושת התחדשות והתעלות רוחנית. אנשים צמאים לשמוע דברי תורה ולהתקרב ליהדות. רבני הידברות ובהם הרב מרדכי ארם צובה, הרב שי עמר, הרב אברהם אסולין, הרב עמנואל מזרחי, הרב אוריאל רבינוביץ', הרב עופר שרביט ואחרים, נרתמים לעשייה בכל אונם ונותנים את המקסימום מעצמם כדי שהשבתות יהיו פוריות ומענגות. הרב גם נותן שיעורים מיוחדים לנשים במשך השבת, כך שעד עכשיו, ברוך ה' תגובות אנשי הקהילה נלהבות ותומכות".

דוד ספדג', מארגן השבתות בשכונת גילה בירושלים, מספר: "אנשים אוהבים את הידברות. ההרצאות המעניינות והחיבור האישי יוצא הדופן עם הרבנים, משאירים טעם של עוד. הרבה לפני שהשבת מסתיימת, אנשים ניגשים אליי להזמין שבתות נוספות". גם דניאל סייג, מארגן השבתות ביישוב אדם מציין כי "אנשים רבים ביטלו תכניות אירוח אחרות, על מנת שלא לפספס את השבת שקיימנו עם הרב שי עמר, והתגובות היו מאוד חיוביות. הרב דיבר במשך שבת שלמה על זוגיות, ונתן טיפים כיצד לשמור על כבוד הדדי שיוביל לזוגיות טובה. אין ספק שהשבת הזו גרמה להד של דיבורים חיוביים בישוב, אפילו מצד אנשים לא דתיים. למשל, סיפר לי הרב עמר, שביום שישי בערב לאחר ההרצאה, ניגשה אליו בחורה חילונית, אמרה שהיא הגיעה לשבת עם רכב, ושאלה מכבוד הרב כיצד לנהוג. כמובן, הרב אמר לה לחזור הביתה ברגל. היא עשתה כן, ולמחרת הגיעה שוב בהליכה להרצאות, ביחד עם בעלה".

תגיות:שבתקהילההידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה