לאישה

ההכנה הנכונה לליד"ה

הלידה היא מהשיאים שיכולה האישה לחוות כמפגש עם הקב"ה. איך לא נפספס את הרגע המיוחד הזה?

אא

ב"ה זכינו לעידן של שפע רוחני. חדשים לבקרים נפתחים שיעורים/סדנאות וכד' למודעות ולעבודה בתחומים שונים הנוגעים לנפש ולקשר עם ריבונו של עולם. מגמה זו היא בוודאי חיובית ביותר, אך נראה כי לעתים ישנה סכנה של התרחקות מהרעיונות העומדים בבסיס הרוחניות היהודית. רעיונות אלו נלמדים בחזרה למקורות ראשוניים יותר, ורבים מהם באים לידי ביטוי בהלכה ובהקפדה על שמירתה.

תחום שכדאי לשים אליו לב, לדוגמה, הוא ההכנה ללידה. ב"ה ישנה מודעות גוברת לכך שאין מדובר רק בתהליך פיסיולוגי, אלא באחד השיאים אותו האישה יכולה לחוות כמפגש עם הקב"ה: לידה = ליד ה'. ואולם, קרבת א-לוקים מושגת לא רק במחשבות, דמיונות ונשימות, אלא גם במעשים, שחלקם בגדר "עשה טוב", וחלקם גם בבחינת "סור מרע".

על הלידה אמרו חז"ל: "על שלוש עבירות נשים מתות בשעת לידתן, על שאינן זהירות בנדה ובחלה ובהדלקת הנר" (שבת פ"ב מ"ו). אין הכוונה להפחיד בדברים הללו, אלא לעורר להכנה רוחנית עמוקה לקראת הלידה, הכוללת בין היתר:

נדה. (א) שינון ההלכות שבוודאי התעמעמו במהלך חודשי ההיריון; (ב) בירור מדויק של ההלכות שיתעוררו לקראת הלידה; (ג) הרהורי תשובה וקבלות טובות בקשר ביחס לעבר.

השבועות בהם אנו נמצאות מכונים שובבי"ם. זאת על שם הפרשות הנקראות בהם: שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו, משפטים. זהו זמן מומלץ לכלל הנשים הנשואות, להתחזק בנושא הטהרה. לקבוע שיעורים וקבוצות לימוד לשינון ההלכות, ולקחת זמן לבדק בית אישי בדבר הזקוק לתיקון ולחיזוק.

חלה. הפרשת חלה בחודש התשיעי היא בוודאי סגולה טובה ללידה קלה, אך כדאי לזכור שכל השנה יש לאשה את האפשרות "להניח ברכה אל ביתה" (עפ"י שבת לב, ב) באמצעות מצווה זו. מדובר אגב במצווה מן התורה, כאן בארץ ישראל. אמנם איננו זוכות לקיים היום את המצווה כתיקונה, בהבאת החלה לכהן, אך בכל זאת היסוד נשמר. זו ההזדמנות שלנו לרומם את החומרי, ולחברו לרוחני. הפרשת חלה מראשית עריסותינו, מזכירה לנו כי כל שפע לו אנו זוכים, ראשיתו מברכת ה' עלינו.

הדלקת הנר. הקפדה על הדלקת נרות שבת בזמן. הדלקת הנר היא חלק מן ההלכות השייכות ל"עונג שבת", אך גם מסמלת את "שלום הבית" (שו"ע הל' שבת רסג, ג). על כן, כל התחזקות בהתקרבות בין בני הזוג היא בוודאי גם כן הכנה יפה ללידה משמעותית וטובה יותר.

תגיות:לידההפרשת חלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה