סמארטפונים ואינטרנט

גוגל גלאס: הסוף לפרטיות?

דווקא כעת, בשיא עידן הסלולר, עומדת להתרחש מהפכת ה"גוגל גלאס" – משקפיים משוכללים, אשר על פי התחזיות יחליפו את המכשירים הניידים. אלא שלמרות היתרונות, נראה כי השפעתם על החברה והאנושות מעלה סימני שאלות

אא

המהפכה הטכנולוגית של משקפי הגוגל גלאס כבר כאן. הגוגל גלאס הוא פרי פיתוח חדשני של השנים האחרונות. מדובר בשדרוג מתוחכם של המשקפיים הרגילים המוכרים לכולנו, כאשר על מסגרתם ישולבו מיקרופון, רמקול ומצלמה זעירים שיופעלו על ידי פקודות קוליות ומסך מגע נלווה.

את רוב הפעולות המוכרות לנו מהסלולר, ניתן יהיה לבצע במשקפי הגוגל גלאס באמצעים קוליים בלבד, ובהבדל ניכר של מינימום מאמץ פיזי מצדנו. כך למשל, את פעולת הצילום ניתן יהיה לבצע באמצעות קריצת עין לבדה, וצפייה בסרטון תוך כדי הליכה אינה עוד בגדר חלום.

המכשיר יכיל שורה ארוכה של פונקציות כגון קבלת מידע במהלך נהיגה, תקשורת עם אנשים אחרים, איסוף מידע, צילום תמונות, רכישת מוצרים על ידי קנייה מקוונת בעזרת קריצה בלבד, ופעולות אחרות – מעניינות ושימושיות. בעתיד, כאשר יוסיף המכשיר להתפתח יתווספו לו שפות נוספות, אולם כעת הוא פועל בשפה האנגלית בלבד.

מפתחי המוצר, אשר כבר עובדים בד בבד על פיתוח גרסה מתקדמת יותר, גורסים כי בעתיד הקרוב יחליפו משקפי הגוגל גלאס את המכשירים הסלולריים למיניהם, על שלל תפקודיהם המתקדמים וכל הפונקציות הזמינות בטלפון חכם יהיו קיימות גם על גבי הגוגל גלאס.

כמו כן, ייחסכו אלפי המשאבים המושקעים על פרסום בגוגל והמפרסמים יופיעו מול עיני היוזר לאחר נקיטת מספר פעולות פשוטות. עם הטכניקות המופלאות של משקפי הפלא הללו, גם שירות איתור בתי העסק ישתפר אלפי מונים. כך למשל, אדם הנמצא בניו יורק ורוצה לאכול במסעדה כשרה, משקפי הגוגל גלאס יכווינו אותו אל המקום המבוקש מכל שדרה או סמטה בה הוא נמצא. בנוסף, לא יהיה עוד צורך בהפרדת תוכנות ומוצרים שונים של חברת גוגל כגון תיבת דואר אלקטרוני, מנוע חיפוש, רשת חברתית, שירותי תרגום או דפדפן – כולם יתרכזו במקום אחד.

אכן, ככל הנראה, עומדת התפישה הצרכנית כולה להשתנות מן הקצה אל הקצה. אך מה זה יעשה לנו, כבני אדם? האם נצליח לשמור על האנושיות שלנו בעודנו מעמיקים עוד ועוד אל עולם וירטואלי? האם יישמרו בנו ערכים של פשטות ואמת, נוכח השינוי שאנו עתידים לעבור? כיצד תשפיע המהפכה על התקשורת שלנו, כאשר כל אחד יהיה ממוקד סביב השעון במשקפיו? ואם אפשר לצלם את כולם במצמוץ: הסוף לפרטיות? נראה שעם כל היתרונות המובהקים של מרוץ הפיתוח הטכנולוגי – יש גם ממה לחשוש.

תגיות:טכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה