פסח

ניקיון פנימי: תפילה להכנות לפסח

"הריני מכוונת שעל ידי עבודתי כאן בעולם התחתון בניקוי חדרי ביתי והכנת ביתי לפסח – תיטהר נשמתי בעולם העליון מכל פגם ולכלוך". קבלו תפילה מיוחדת להכנות לחג הפסח, באדיבות חוה שמילוביץ

אא

בדרך כלל בימים לחוצים אין אנו מתפנים לתפילה, אך מה חשוב לגשת לכל הניקיונות לחג עם הכנה הראויה, ולהקדים לכל העשייה תפילה. כי הרי אם אנו לא מתפללים - בכוח מי אנו חושבים שאנו עושים ופועלים?

בכוח עצמנו בלבד! וכאשר אנו באים לנקות לבד את הבית בלי בורא עולם - אין סייעתא דשמיא, והניקיון לא גורם התקרבות. ולכן חיברתי תפילה זו העוזרת לנו לכוון בהכנות לחג ולזכור מה טפל ומה עיקר ובכוחה להציל אותנו ממחלוקות, כעס והקפדות באותו היום, ולכן כדאי להתגבר ולאמרה כל יום לפני ההכנות והניקיונות לחג.

 

תפילה לפני ההכנות לחג הפסח

ממולץ לומר כל יום לפני ניקיון הבית מחמץ:

הריני רוצה לקיים מצוות בדיקת חמץ וניקוי הבית החיצון והפנימי – בית הנפש – מכל עצב ודאגה, עוון ואשמה – לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו ליחדא שם אות י´ ואות ה´ בשם אות ו´ ואות ה´ ביחודא שלים בשם על ישראל, ולעשות נחת רוח לבוראי ויוצרי ישתבח שמו. ואל יעכב שום חטא ועוון והרהור רע את המצווה הזאת של ניקיון הבית מלעלות לרצון לפניך השם. יהי רצון שכל עבודתי תהיה בלתי אם להשם לבדו – לעשות נחת רוח לפניו.

אנא עזור לי לעבוד אותך נכון ואז עבודתי תביא אותי לשמחה כי "פיקודי השם ישרים משמחי לב"! עזור לי לבער מקירבי כל חומרה שהיא באה מהיצה"ר, כל חומרה הגורמת לי לחץ, מתח, כעס או עצבות הרי מטרתה רק להרחיק אותי ממך.

הריני מכוונת שעל ידי עבודתי כאן בעולם התחתון בניקוי חדרי ביתי והכנת ביתי לפסח – תיטהר נשמתי בעולם העליון מכל פגם ולכלוך, ואכין את עצמי כדי שתוכל לשרות עלי הקדושה הגדולה שמתגלה בליל הפסח. הריני מקשרת את עצמי אל סיבת הסיבות ועילת העילות בכל עבודתי לפסח; ולכן כל מה שאספיק הרי זה ברצונך, וכל מה שלא אספיק אקבל כהשגחה פרטית, באהבה, ובידיעה שכל הזמן שאני זקוקה לו באמת – עומד לרשותי. והריני מכוונת בבדיקת ביתי מחמץ שאני רוצה לנקות את נפשי ממידות רעות ועבירות: גאווה, כעס ובטלה – עצלות וכבדות. כל מידה שלילית שאגלה תקרב אותי לשלמות האמיתית שלי.

הריני רוצה לקיים "שיוויתי ה´ לנגדי תמיד" בכל היום כולו ובעבודות ובהכנות לחג. זהו יום חדש והזדמנות חדשה להזדכך ולהתקרב מחדש אליך מלכי. נקודת הכוח היא ברגע הנוכחי! אני רוצה ביום הזה רק לעשות את רצונך; אני רוצה להגיב באמונה ובשמחה על כל מה שקורה לי. רצוני להגביר את המידות הטובות על הרעות ולהזדהות עם הטוב שבי. נקודת הכוח היא עכשיו ולכן יש בי הכוח להתגבר על כל מחשבה שלילית ולזכור שאתה אוהב אותי אהבה נצחית ואינסופית ורוצה רק להיטיב לי.

ה´ הטוב, אתה מחייה אותי כל רגע וכל שנייה. זאת אומרת שאני אהובה וחשובה לך! עזור לי להרגיש שיש לי תמיד ערך, וערכי אינו נמדד על ידי הצלחות חיצוניות. עזור לי להאמין שההצלחה האמיתית ביום זה היא להתקרב אליך, מכל דבר ומכל מקרה! עזור לי להרגיש שאני תמיד שייכת לטוב, ותמיד שייכים אלי השמחה, הסבלנות, האהבה ללא תנאי, האמונה והביטחון, ראיית הטוב ומחשבות טובות. אני בוחרת להתמקד בטוב שבי ובמציאות. עכשיו הכול משלם לתיקוני! 

חשוב לכוון את עצמנו לתכלית ימים אלו. כוח הכוונה גדול הוא. כקרן לייזר העוזרת לנו ללכת בכיוון המטרה. בכוונתי להיות בימים אלו בשמחה ללא תנאי! השמחה  והשלום בבית הם הערך העליון עבורי! בכוונתי להתעלות מעל  הניסיונות ולשמור על השלום במשפחה!

נקה אותי מבפנים ופתח אותי  לקבל עזרה ממך... נקה אותי אבא. אבא, אני כ"כ זקוקה לניקיון שלך, כי כמה שאנקה את עצמי לבדי, לא אוכל להתנקות בלעדיך! כי אחד משמותך - "מקווה ישראל" - ויש בכוחך לנקות אותי מכל החמץ הפנימי, ובו בזמן שאני מנקה את ביתי - נקה אותי מכעס, נקה אותי מרצון לשלוט על המציאות. נקה אותי מהרצון שהכל יהיה כרצוני, שהוא המקור להתנתקותי ממך מקור החיים.

נקה אותי מכל דאגה ופחד, נקה אותי מהקפדות, נקה אותי מעצבויות ומפרשנות שלילית על המציאות, נקה אותי מספקות, נקה אותי מהבדידות, אני זקוקה להיגאל מהלבד! אבא מאיר, אני פותחת את עצמי לגאולה הזו לקבל אותך כשותף אמיתי לחיי, ושאני אהיה שותפה אמיתית שלך ליצור את חיי ורגשותיי, שאהיה מחוברת אליך!

אני מוכנה באמת לקבל עזרה אמיתית בפנימיות. עזרה במה שבאמת אני זקוקה. אני פותחת את עצמי להרגיש ביחד ולא להרגיש לבד. אני בטוחה שאתה איתי ובאמת אתה איתי. תן לי את הכוח, את האומץ לבחור לא לעשות מה שלא קשור לחג. תן לי הכוח לבחור להרגיש שאנו ביחד. אנו בימים של גאולה, אנא גאל אותי מההרגשה השלילית  ועזור לי לבטוח בך שגם אם אני לא אכעס על אף אחד, וגם אם לא יהיה פירוד לבבות  וגם אם לא אראה את הרע בבני משפחתי - בכל זאת אתה תהיה בעזרי לקיים את מצוות ניקיון הבית מחמץ בהידור. בימים הללו אתה כל כך מעמיד אותי באתגר לעבוד ולעבוד על מידותיי. אנא עזור לי לקבל כוח להילחם את מלחמת הנשמה ולנצח במאבק. אנא ממך, עזור לי להחליט שאני לא אתן מעצמי שום גפרור למדורת המחלוקת. אני אהיה איתנה בדעתי שלא להיגרר לשום ויכוח.

כמה קל לראות את הטוב באחרים הרחוקים ממני, כמה קשה הרבה יותר לראות את הטוב בקרובים אלי ביותר ובי בעצמי. אנא גאל אותי שאזכה לראות בי בקרובים ביותר את הטוב ביתר שאת, ולהיות מוכנה להכיר בטוב, להודות עליו גם אחרי שאני חווה את הרע. להיות מוכנה להביט על מה שכן הספקתי, להעריך את הטוב ולשמוח בו, מתוך ידיעה שאתה בעל היכולת ובעל הכוחות כולם, ולא נעלמים ממך דרכים להושיע אותי ויש לך אינסוף דרכים לתת לי את העזרה שלה אני זקוקה.

אני מאמינה שמוכנה עבורי אינסוף של עזרה מכל תחום! ואני פותחת את עצמי מיום ליום יותר - לקבל ממך כל עזרה שהיא בהכנות לחג!

תגיות:ניקיוןפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה