בריאות ותזונה

במקום מזגן... פירות!

אילו פירות מקררים את הגוף, מהם הפירות המקררים ביותר, האם יש קשר למהירות ההבשלה, ומה הקשר בין הגודל והצבע של הפרי ליכולת הקירור שלו? יצאנו לבדוק

אא

אם תשכילו לקרוא את הכתבה שלפניכם, ייתכן מאוד שבקיץ הזה לא תמהרו כל כך להתבצר בבית ולהיצמד למיזוג הביתי, בתקווה להינצל מהחום היוקד שבחוץ.

לא, ההצעה היא לא לטבול באמבטיית מי קרח, וגם לא לעשות גלגולי שלג בחרמון. מסתבר שישנן דרכים אחרות, טבעיות יותר להתקרר והן גלומות דווקא בסוגי המזון שאנו אוכלים - בעיקר ירקות ופירות.  

תכונות המזון המקרר נחלקות למספר מאפיינים ותלויות בהיבטים רבים, ביניהם תקופת צמיחת והבשלת הפרי, צבע הפרי, גודל הפרי ומהירות עיכולו בגופנו. מקבוצת הירקות ידוע כי השפעתם המקררת של ברוקולי, כרוב וכרובית, פלפל ירוק, חציל, קישוא ודלעת, גדולה מאוד. כך גם לגבי קבוצת הפירות - כשהבולטים שבה, הידועים כ'מקררים טבעיים' - הם משמש, אבטיח, מלון, תאנה ואגס.

משך הצמיחה וההבשלה של חסה, תרד, מלפפון, סלרי, אפרסק, תפוח, אגס ועוד הוא מהיר יותר מאחרים, ולפיכך יכולת הקירור שלהם גדולה יותר מירקות ופירות שמבשילים באיטיות כגון הגזר והמנגו. כך גם לגבי ירקות ופירות שצבעם משדר אנרגיה 'קרה', כגון ירוק, כחול וסגול. כך למשל, סביר להניח שתפוחים, שזיפים וענבים ירוקים, יקררו יותר מן האדומים. בנוסף, ישנו קשר ישיר בין גודלו של הפרי לרמת היכולת שלו לקרר, כך שאם בענייני קירור עסקינן, עדיף לצרוך את הפרי או הירק בפיסות גדולות יותר ולא בעודם חתוכים או כתושים.

לסיום, עלינו לדעת שישנה חשיבות עליונה לאופן שבו מתבצע עיכול המזון בגופנו. ככל שהמזון יתעכל מהר יותר, כך הוא יקרר את גופנו יותר. באכילת פירות וירקות, הגוף משקיע אנרגיות מועטות לעיכולם, ולכן צריכתם עדיפה על פני מזונות שקשה יותר לעכל אותם כגון בשר, פחמימות וביצים. 

תגיות:פירותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה