חדשות בארץ

תוצאות השנאה: צניחה דרסטית בשילוב חרדים

לאחר תקופה ארוכה של עלייה מתמדת בהשתלבות חרדים באקדמיה ובצבא, מגיע שפל בלתי צפוי. האצבע מופנית כלפי השיח הציבורי העכור. במכינות רבות לא נפתחה השנה כיתת רישום חרדית

אא

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

60 סטודנטים חרדים ביקשו להתקבל בשנה שעברה ללימודי מכינה במכללה החרדית בירושלים, ואילו השנה - לא מצליחה ההנהלה להקים כיתה אחת נוספת. בקמפוס שטראוס בירושלים, המרכז הגדול ביותר ללימודים אקדמאיים לחרדים, היו בשנה שעברה 120 סטודנטים בלימודי המכינה, ואילו השנה נרשמו 40 בלבד.

על פי תחקיר שהתפרסם הבוקר (ב') ב'דה מרקר', מפרסם המל"ג נתונים - בהם ירידה דרמטית בביקוש ללימודי מקצוע ותארים על ידי סטודנטים חרדים, ומכנים את התופעה "קטסטרופה".

גורמים מקצועיים מכל שכבות האוכלוסייה, טוענים פה אחד כי השיח הציבורי העכור שהתפשט בשנה האחרונה, הוביל במהירות לבלימה משמעותית בהשתלבות החרדים בעבודה, בלימודי מקצוע וכן בגיוס לצה"ל. ההאשמה מופנית כמעט פה אחד כלפיי הממשלה, וממוקדת כלפיי יאיר לפיד שהוביל מהלכים מגמתיים נגד הציבור החרדי וגרם לשיח להיות מפולג ורווי שנאה. הצניחה ברישום לשנה הנוכחית חל על הקמפוסים השונים ברחבי הארץ ואינו מסתיים באלו שהוזכרו.

מנהל הקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו, הרב יחזקאל פוגל, צוטט בכתבה: "אני רואה שינוי בשיח בקרב הצעירים החרדים שמגיעים להירשם, האווירה בשטח קשה, הצעירים חוששים יותר ומרגישים צורך לקבל אישורים מהרבנים. היום היה אצלי סטודנט שכבר נרשם ללימודים, אבל הגיע שוב אלי כי הוא שמע שהאדמו"ר שלו אסר על חברים שלו ללכת ללמוד. השינוי בחברה החרדית בעקבות השיח של יאיר לפיד בהחלט מורגש". 
גם בקרן קמ"ח מכירים את התופעה ומצרים עליה. מנכ"ל הקרן, אברהם פלדשטיין, צוטט אף הוא בכתבה: "האבסורד הוא שבעוד שהממשלה משקיעה סכומים לא מבוטלים בהנגשת האקדמיה, היא יוצרת אווירה ציבורית שגורמת לחרדים להימנע מלהשתמש ביוזמות שלה ולהירתע מהם, מה שמוביל בהכרח לירידה במספר הנרשמים, למרות הגידול בהטבות ובהיצע. ההערכות של המועצה להשכלה גבוה נכונות, אם כי הן פחות ניכרות בלימודים המקצועיים."

תגיות:יאיר לפידשנאהחרדיםאקדמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה