הטלוויזיה החינוכית (אבל באמת)

שלל הפקות לילדים מצולמות כיום באולפני ערוץ הידברות. בתפריט: סיפורי ילדים מהמקורות המשולבים באנימציה, לימודי אבות ובנים, עיבוד לספריו של חיים ולדר, ותוכנית מושקעת בכיכוב צור - הבובה של הידברות

אא

כל מי שמבקר כיום באולפני הידברות החדשים מגלה, לצד הסט הרגיל, גם סט חדש, צבעוני ומקסים במיוחד - סט הצילומים המיועד לתוכניות הילדים. כאן מצולמות בימים אלה תוכניות הילדים החדשות והמושקעות, שנולדו לאחר תקופה ארוכה של ביקוש רב מצד הצופים."מכיוון שערוץ הידברות עוסק בהנחלת והכרת היהדות לקהל הרחב, הגענו למסקנה שמן הראוי להפיק גם תוכניות לקהל הצעיר יותר, ולהנחיל את ערכי היהדות לילדים ולנוער", מספרת תיקי וידס, מנהלת התוכניות בערוץ הידברות. "מעבר לכך, עוד מיום היווסדו של הערוץ היתה דרישה רבה מהקהל ליצור תוכניות כאלה. לאורך השנים קיבלנו לא מעט פניות, וכמובן שנענינו לכך והרמנו את הכפפה". כיום מצולמות עבור הערוץ ארבע תוכניות עיקריות. הראשונה שבהן, "צור משלנו", היא תוכנית ילדים המבוססת על פרקי אבות. כל פרק דן בפסוק אחר - "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו", "הווי מקבל כל אדם בסבר פנים יפות" וכן הלאה.

מנחי התוכנית המתחלפים הם חנן לדרמן, גיל קפטן, יניב אליהו וציפי מור, וכל אחד מהם מגיש תוכנית אחרת ביחד עם צור - הבובה של הידברות. "מדובר בסדרה מושקעת עם שירים ותסריטים מקוריים, שהכוכב שלה הוא צור - ´ילד´ סקרן עם הרבה חוש הומור, שמעוניין לדעת הכל. הוא יודע לשאול שאלות יפות, ואף מאוד ´משתדל´ ליישם את מה שהוא לומד. לא תמיד זה הולך לו...". בנוסף תשודר בקרוב סדרת תוכניות קצרות, "סיפורים חכמים", בהנחיית גיל קפטן. מדובר בסדרת סיפורי ילדים המבוססים על משלים יהודיים, מדרשי חז"ל וכן הלאה, והכל בשילוב קטעי אנימציה; סדרה נוספת לילדים גדולים יותר היא "ילדים מספרים על עצמם" עם חנן לדרמן, על פי ספריו של חיים ולדר. בסדרה חנן מספר את הסיפורים מתוך סדרת הספרים, בשילוב איורים מושקעים; גם הנוער זוכה לתוכנית משלו - "אבות ובנים", ובה אב ובן לומדים ביחד סוגיות בגמרא. "בעולם התורני אבות לומדים גמרא עם ילדיהם באופן קבוע, והחלטנו פשוט להעתיק את זה למסך", מספרת וידס. "יש בתוכנית קסם רב. ראשית אנו מראים את הקשר והלימוד בין האב לבן. שנית, הלימוד עצמו הוא העניין - הילדים מביאים סוגיה מחיי היומיום ומחפשים את ההדרכה ואת דרכי ההתמודדות בגמרא. כך ניתן להעביר לימוד גמרא ברמה של ילדים, לחשוף את לימוד הגמרא בפני הנוער החילוני, וכמובן שגם להציג את צורת החיבור והקשר בין אב לבנו".

תגיות:ערוץ הידברותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה