חדשות בארץ

רפורמים נגד צניעות בבית שמש ובטבריה

מלחמות חושך באור מסרבות להיפסק. הפעם: דרישה להסרת שלטי צניעות בבית שמש, וכן בקבר תלמידי הבעש"ט זיע"א בטבריה. השלטים מוצבים במקום מזה שנים, האם תיאלץ המועצה הדתית להסירם?

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

המרכז הרפורמי החליט להחריף את צעדיו נגד נושא הצניעות, והפעם על הכוונת: שלטים המבקשים הפרדה בין גברים לנשים בכניסה לבית העלמין הישן בטבריה.

"אנחנו מצפים מהמשרד לשירותי דת שיאכוף את חוזר המנכ"ל מפברואר 2013, שאסר כל סממן קבוע של הפרדה מגדרית בבתי עלמין, וזאת לגבי כל בתי העלמין בארץ ובכללם טבריה", כתבה עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, היועצת המשפטית של המרכז הרפורמי לדת ומדינה.

יצוין כי מדובר בשלטי צניעות בחלקה בה קבורים תלמידי הבעש"ט הקדוש זיע"א, שהוצבו במקום לפני שנים רבות, ולא היה חולק על ההפרדה הנדרשת למען נושא כה חשוב, בעיקר במקום בו טמונים צדיקי עליון.

גילויי ההפרדה השונים בבתי עלמין, קבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הם בגדר אפליה פסולה וקבע כי המשרד לשירות דת צריך לפעול להפסקתם המיידית.

על הדברים הללו מגיבים אנשים האמונים על שמירת קבר הצדיקים ההיסטורי בטבריה, וכן המועצה הדתית בעיר, בטענה כי דברי וינשטיין כוונו לבתי עלמין בהם מתקיימות הלוויות וההפרדה ניכרת, אך בית העלמין בטבריה אינו עונה על סעיף זה, שכן אין מתקיימות בו הלוויות.

"ככל הידוע לנו, במידה שלא נערכות הלוויות במקום, הדבר מותר. הנושא ייבדק בשנית, ואם הדבר אסור, נדאג להסיר את השילוט כפי שהסרנו בסככת ההספדים".

במועצה מביעים תקווה שלא יצטרכו להוריד את השלטים, המסייעים לשמירת על גדרי הצניעות וקדושת המקום.

בתוך כך התקיים הבוקר דיון בבית המשפט השלום, בתביעת הרפורמים נגד עיריית בית שמש, בה הם דורשים להסיר את שלטי הצניעות הניצבים בכניסה לשכונות חרדיות מסוימות בעיר.

תגיות:רפורמיםצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה