חדשות יהדות

יוזמה מרגשת: הפרשת חלה להשבת החטופים

"ובזכות מצוות הפרשת חלה, ישובו ילדינו גיל-עד בן בת גלים, נפתלי בן רחל ואייל בן איריס לביתם". יוזמה מרגשת של בנות 18 מטלמון, להפרשת חלה המונית ביום שישי הקרוב

אא

הודעה דחופה עברה ביומיים האחרונים ברשתות החברתיות ובתוכנות המסרים החינמיות, בה נכתב: "התארגנות להפרשת חלה ביום שישי הקרוב, כ"א בסיון (מחמישי בערב עד שקיעה ביום שישי), 20.6.14, כל בנות ישראל (וגם בנים) מפרישים חלה תרומה, כקורבן על גבי המזבח. ובזכות מצוות הפרשת חלה, ישובו ילדינו גיל-עד בן בת גלים, נפתלי בן רחל ואייל בן איריס לביתם ויתעוררו רחמיו של הקדוש ברוך הוא לשמרם (ולשמור משפחתם וכל עמ"י) מצער וממכאובים כל הימים".

המקור ליוזמה שייך לבנות היישוב טלמון, שם מתגוררת משפחתו של החטוף גיל-עד שער. בשיחה עם ´הידברות´ מספרת תמר: "מאז אירוע החטיפה אנחנו מנסים להגביר את עניין המצוות. להתחזק בתורה ובעבודת המידות בכל דרך אפשרית. אנחנו באופן אישי התחלנו ביישוב בפרויקטים של תפילות, סעודות אמנים, וכל דבר שיכול לעזור לנו להרבות ישועה לעם ישראל".

במהלך הפרשת חלה שערכו הבנות ביישוב ביום שלישי האחרון, החליטו לנסות להרחיב את האירוע לכלל ארצי. "מדובר במצווה החשובה ביותר שנתנה לנשים", אומרת תמר. "היא קרובה ללבנו, ויש בכוחה להשפיע הרבה מאוד. לכן החלטנו ליזום את המהלך. כשכל כך הרבה אנשים ישתתפו באותו זמן במצווה, הכוח הוא עצום. מיד התחלנו פעילות אינטרנטית מאסיבית, ובמקביל איתרנו חברות, בני משפחה ומכרים מרחבי הארץ, והתחלנו לטלפן לאנשים. סיפרנו להם על היוזמה וביקשנו שימשיכו להעביר את המסר. כך עוברת לך שרשרת הטלפונים, וב"ה יש לנו הצפה גדולה של תגובות אוהדות ומרגשות".

צוות דוברות טלמון נרתם אף הוא למשימה, יחד פנו לתנועות נוער, ולאנשי תקשורת על מנת להפיץ את המיזם לכמה שיותר אנשים.

הבנות שמפעילות את הקבוצה ברשת החברתית פייסבוק, שנקראת "הפרשת חלה להחזרת החטופים בריאים ושלמים", מספרות על תמונות שמגיעות אליהן אפילו מניו ג´רזי הרחוקה, עם תיעוד להפרשות חלה שנעשות שם.

"אנחנו מקבלות כוח להמשיך, בעיקר בזכות ההשתתפות המבורכת של עם ישראל", אומרת תמר. אנחנו נפגשות עם אנשים שאומרים לנו, ´30 שנה לא קראתי תהלים, ועכשיו אני קורא´".

תגיות:הפרשת חלהחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה