חדשות בארץ

אפס אחוז מע"מ - האומנם?

שר האוצר ממשיך להתעקש שתוכניתו להורדת המע"מ לזוגות צעירים ויוצאי צבא, תוביל למגמת ירידה משמעותית במחירי הדיור. חברי הוועדה האחרים, תוקפים את לפיד ומכנים את התוכנית "הונאה"

אא

שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

בימים הקרובים תחל ועדת הכספים לעבוד על התיקון לחוק המע"מ, להכנתו לאישור סופי לקראת העלאתו במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, לפני תום מושב הקיץ. היום (ד') התנהל דיון בוועדה סביב התוכנית והשלכותיה, תוך ששר האוצר, יאיר לפיד, יוזם החוק, מחזיק בעמדתו כי זו תוביל לירידת מחירי הדיור. הוא קרא לאזרחים להמתין עם רכישת דירות.

לדברי לפיד, המע"מ הוא חלק אחד מני רבים מתוך התוכנית הרחבה שלו להוזלת מחירי הדיור. בין הפעולות: הסכמי גג עם כל הגורמים בענף הבנייה, השגת מחיר מטרה , יצירת נתיב לדירה, מכרזי דיור להשכרה, הקמת חברה ממשלתית להשכרה, חוק שכירות הוגנת, הסדרת יחסי שוכר-משכיר, עידוד להשכרה ארוכת טווח.
"המדינה מוכנה לוותר על מיליארדים מהכנסותיה, על-מנת שלצעירים תהיה דירה משלהם", אמר לפיד בוועדה. "למרות שאני מתנגד למע"מ דיפרנציאלי, פה זה אחרת כי 93 אחוזים מהקרקעות שייכות למדינה. המדינה מכרה לציבור קרקעות במחיר מופקע וזה המהות של אי צדק חברתי".
ביקורת רבה נשמעה מצד חברים אחרים בוועדה, שטענו לחוסר צדק ושוויון. ח"כ איציק שמולי (העבודה) אמר: "המחירים ממשיכים לעלות. התכנית מבוססת על הונאה, כאילו כל מי שיישרת יקבל. כבר עכשיו מחסור של 100 אלף דירות בשוק. אין אפילו 40 אלף למי שקיבל צו 8 ואין אפילו 10 אלף. התאחדות הקבלנים בעצמה אומרת שהתכנית לא עונה על הבעיות. בגלל מאבקי אגו בקבינט הדיור, התכניות מתחרות ולא משלימות". 

ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) טענה שלא ניתן לדון בחוק, לאחר שהיועץ המשפטי לכנסת אמר שהיא לא חוקתית ואין בה שוויון.  

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר: "שרי האוצר והשיכון לדורותיהם כבר הביאו את כל התכניות הללו, למעט מע"מ אפס, שיחול חלקית על מי שישרת. מי שמשרת צריך להיות מתוגמל, אין מחלוקת. אך הכסף לא יגיע בסוף אליהם. הלכת נגד כל העולם נגד הנגידה, היועמ"ש לממשלה, יועמ"ש לכנסת, כל הכלכלנים וכולם. זאת, במקום לממן שיווק קרקעות מדינה בזול".

תגיות:יאיר לפידדיורהונאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה