חדשות בארץ

החל לחץ על ישראל להפסקת אש

העולם דורש הפסקת אש, הפלסטינים מסרבים לדון בהצעות שמתגבשות מהצד המצרי. שליח הרשות הפלסטינית לאו"ם: "אם ישראל תבחר להמשיך את הלחימה, יש לנו הרבה כלים בארסנל"

אא

קולות של מלחמה ושלום משמשים בערבוביה. בעוד ישראל מאחדת כוחות ומתכוננת לאפשרות של כניסה רגלית לעזה, מנסים גורמים שונים להביא לידי הפסקת אש, ולגבש הסכמה בין הצדדים. עד כה, הפלסטינים אינם מוכנים לדון בהצעה.

מהצד הפלסטיני נשמעים קולות שדורשים מהעולם להביא את ישראל למצב של הפסקת הירי ללא תנאים. שליח הרשות הפלסטינית לאו"ם, ריאד מנסור, אמר שאם ישראל תבחר להמשיך את הלחימה, הם יגיבו בהתאם. "יש לנו הרבה כלים בארסנל", אמר.
ובעוד הפלסטינים מסרבים לדון בהפסקת האש, ראש ממשלת מצרים, איבראהים מחלב, מאשים דווקא את ישראל, בעודו מתייחס להחרפת התקיפה הישראלית בעזה: "המגעים האינטנסיביים שמנהלת מצרים כדי להפסיק את התוקפנות נגד רצועת עזה, נתקלים בקשיות עורף ישראלית ובעקשנות מצדה להמשיך בהסלמה".
בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, ששימש כסגנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בעבר, אמר: "רבים הדיבורים על הרגיעה, תנאיה והעיתוי שלה. אנחנו לא סוחרים במלחמות. כואב לנו מאוד הפצע שותת הדם שלנו ולהיפרד מהשהידים האהובים שלנו. צר לנו על ההרס הזה שעושים הנאצים החדשים". עוד הוסיף אבו מרזוק: "אם תהיה רגיעה, זוהי לא המערכה האחרונה והיא מנוחת לוחם. אנחנו ממשיכים".

מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, קראה פה אחד להפסקת אש, ואילו שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אומר כי הוא ידון ביום ראשון במאמצים להפסקת אש עם עמיתיו האמריקאים, הצרפתים והגרמנים.
גורם ישראלי רשמי הגיב ללחץ המופעל על ישראל ואמר: "מטרת המבצע היא להחזיר את השקט לישראל לתקופה מתמשכת. מטרה זו תושג בסוף אם זה יעשה באופן צבאי או מדיני. ישראל תשקול כל הצעה שתביא את ההישג של מטרה".

תגיות:צוק איתןהפסקת אשמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה