חדשות בארץ

בוקר חם בדרום: החל משעות הבוקר המוקדמות נשמעות אזעקות

במהלך הלילה נשמעו אזעקות בעוטף עזה, ביניהן שלוש אזעקות בטווח של חצי שעה ביניהן. החל משעות לפנות בוקר נשמעו אזעקות במועצה האזורית שער הנגב, אשכול, ומועצה אזורית בני שמעון

אא

חמש פעמים נשמעו אזעקות צבע אדום במהלך הלילה בעוטף עזה. שתי רקטות יורטו בשמי אשקלון. באחת הפעמים התפוצצה רקטה סמוך ליישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. בכל המקרים במהלך הלילה, לא היו נפגעים ב"ה. מוקדם יותר אתמול (א') נפצע באורח קשה נער כבן 16 מהדף ורסיסי רקטה באשקלון, לאחר ולא שהה במרחב מוגן בעת האזעקה. בסך הכל התפוצצו במהלך הלילה 19 רקטות ופצצות מרגמה באשכול, שתיים מהן גרמו לנזק קל לרכוש. גם הגזרה הצפונית לא ידעה מנוחה, כאשר זמן קצר לאחר חצות נשמעה אזעקה ביישובי הגליל המערבי, נהרי ושלומי, ההערכה היא ששתי רקטות שוגרו מכיוון לבנון. ישראל העבירה מסרים חריפים ללבנון באמצעות יוניפי"ל בעקבות הירי.
מקורות ביטחוניים מצד לבנון טוענים שהירי לא בוצע מצדם, והעובדה שישראל הגיבה בירי תותחים לעבר מקור הירי, מוכיחה שישראל הכילה את האירוע, וכי אין היא חפצה במצב של הסלמה בצפון, בדיוק כפי שחיזבאללה אינו מעוניין בהסלמה באזור הדרום.

הבוקר (ב') דיווחו הפלסטינים על תקיפת מסגד א-נור בדיר אל-בלח, במערב הרצועה, על ידי כוחות צה"ל. החל משעות לפנות בוקר נשמעו אזעקות ברחבי הדרום, במועצה האזורית שער הנגב, במועצה האזורית אשכול ובאשדוד, ביניהן שלוש אזעקות בטווח של חצי שעה זו מזו. קצת אחרי השעה שבע בבוקר נשמעה אזעקה במועצה אזורית בני שמעון.
בכירים בחמאס אומרים שמתווה "עמוד ענן" הוא תנאי הכרחי להפסקת אש. "במסגרת זו ישראל התחייבה לפתוח את מעברי הגבול עם עזה, ולהסיר את המצור על התושבים". דובר חמאס מצדו, אומר כי על ישראל להפסיק את האש, ורק לאחר מכן יחשבו בעזה אם גם הם מפסיקים אותה.

הכוחות הישראלים ממשיכים להתרחב באזור הרצועה, על אף שטרם ניתן אישור לכניסה קרקעית לעזה. במקביל להכנות לכל תרחיש, ישראל ממשיכה במאמצים הדיפלומטים כדי להביא לפירוז רצועת עזה.

עד כה נהרגו במסגרת מבצע "צוק איתן" כ-170 פלסטינים, 1,145 נפצעו. ובישראל העניקו כוחות חירום רפואיים, טיפול לכ-240 נפגעים, 13 מהם נפצעו בדרגות שונות כתוצאה מרסיסי רקטה, משריפות שפרצו בעקבות נפילות, ומהריסות מבנים. תאונות דרכים שהתרחשו בעת האזעקות גרמו לפציעת ששה אנשים. 175 הוכרזו כנפגעי חרדה, ו- 43 בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות כתוצאה מנפילות בדרכם למרחב המוגן.

תגיות:צוק איתןאזעקותעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה