מוזיקה יהודית

השיר שהפך להמנון הלאומי ברשתות החברתיות

הסינגל, שנכתב על ידי המוזיקאי אודי דמארי, בעת שהייה במקלט, בשיתוף שדרן הרדיו עמי מיימון - זכה לאלפי צפיות ברשתות החברתיות בתוך יום אחד בלבד(!)

אא

"מי שרוצה לפגוע בנו / אנחנו לא ניתן 

השם יכה אתכם חזק / שלא תקומו עוד 

פירקנו את קדאפי / פירקנו את חוסיין 
ואיסמעייל הנייה / תברח אל השכן"

(פזמון השיר 'צוק איתן'. מילים ולחן: אודי דמארי ועמי מיימון).

מסתבר ש"טובים השניים מן האחד", זו אינה קלישאה. ההוכחה הניצחת לכך היא השיר "צוק איתן", המתנגן ברשתות החברתיות השכם וערב וזכה להצלחה מסחררת, ואף זכה כבר לכינוי "ההמנון הלאומי". אם מעניין אתכם לדעת, אז מי שעומד מאחוריו, הם לא אחרים מאשר עמי מיימון ואודי דמארי, בין שני 'ראשי נפץ' בתעשיית המוזיקה החרדית, שהצליחו ליצור שיתוף פעולה מדהים בימים טרופים אלו, ובדרך ייחודית לשדר שמחה ועידוד לעם.

מיימון, 37, מבת ים הוא תקליטן, ששמו הולך לפניו בעולם החרדי מזה 15 שנים. כמו כן, הוא בעל תוכנית קבועה ברדיו קול ברמה בשם 'חידודון'. דמארי, 37, מראשון לציון, הוא מוזיקאי מחונן שכבר הספיק לככב כנגן קלידים של אמנים דתיים מהשורה הראשונה, כמו יעקב שוואקי וחיים ישראל.

כאמור, שיתוף הפעולה בין השניים, החל כשדמארי ביצע מספר עיבודים מוזיקליים לתוכנית של מיימון. בסופו של דבר, התמשך לרקורד ענקי של 27 לחנים בפרויקט ייחודי מסוגו בשם "שש המצוות" – וזאת למרות העובדה המפתיעה, שדמארי מעולם לא למד לקרוא תווים. "זה התחיל בהיותי בן חמש, כשהייתי נוכח במסיבת סידור של הרב דמארי", הוא מסביר. "בתו של הרב ניגנה אז באקורדיון, ואני זוכר שניגשתי אליה וביקשתי שהיא רק 'תמתח' את האקורדיון, ואני אנגן. מאז אני לא מפסיק. אמנם אני לא עושה מוזיקה 'לפי הספר', כי אני הרי אני אפילו לא יודע לקרוא תווים, אבל המוזיקה אצלי מגיעה ממקום פנימי יותר".

הסינגל המשמח והמעודד 'צוק איתן', הועלה לאוויר ביום חמישי, כשמאז הספיק להתפרסם ברשתות החברתיות כמו יוטיוב ופייסבוק בעשרות אלפי צפיות. כך למשל, ביוטיוב הוא כבר זכה ללמעלה מ-11,000 צפיות – וכל זאת לאחר יום אחד בלבד של פרסום הסינגל.

יום אחד? איך זה יכול להיות?

דמארי: "ביום רביעי, נפל רסיס גדול במרחק של כמה מטרים מהבית שלי, וגרם לרעש גדול מאד. כאב לילדה בת שנה וילד בן חמש, נהייתי חרד מאוד והרגשתי שאני חייב לשמח איכשהו את עצמי ואת מי שסביבי. התקשרתי לעמי ואמרתי לו: 'בוא נעשה איזה שיר'. עמי הסכים מיד. התחלתי לכתוב את השיר, והתקשרתי אליו כדי שישלים את הפזמון". עוד באותו היום, הפך גיבוב המילים לסקיצה, וכבר ביום המחרת - הוקלט באולפן, הועלה לרשתות החברתיות וזכה להצלחה גדולה.

"ה' הוא העד שלנו, שלא עשינו את זה בשביל רייטינג, אלא המטרה היחידה בסינגל הזה הייתה נטו בשביל לשמח את עם ישראל. זו הסיבה גם שהכל עבר חלק, ללא קשיים. השתדלנו לא להכניס את ה'אני' בשיר, ומכיוון שכך, אנו סבורים שזו הסיבה שהייתה כאן סיעתא דשמייא גדולה".

מה מבחינתכם המסר של השיר לעם ישראל?

אודי: "'ה' יילחם לכם ואתם תחרישון'". בכל פעם שיש לנו אזעקות בראשון, אני שם את השיר ורוקד עם המשפחה. יש לנו את ה', ולכן אנחנו לא צריכים לפחד מאף אחד. יותר מזה, אגלה לך סוד: התחלתי לעבוד על שיר תודה כבר מעכשיו - כי אני יודע שהקב"ה הולך להוציא אותנו מהמצב הזה ללא פגע".

עמי: "כשנפלו טילים בזמן מלחמת המפרץ, הרבי מלובביץ' זצ"ל אמר 'ארץ אשר עיני אלוקיך בה, מראשית שנה ועד אחרית שנה'. כולם שאלו אותו אז, מה לעשות? האם לעזוב את הארץ? הרב ענה: 'ארץ ישראל זה המקום הבטוח ביותר בעולם'. זה מה שמלווה ומחזק אותי כל הזמן".

תגיות:מוזיקה יהודיתאודי דמאריעמי מיימוןצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה