בריאות ותזונה

מחקר חדש מגלה קשר בין ישיבה ממושכת לסרטן

מחקר חדש מגלה קשר ישיר בין ישיבה ממושכת להתפתחותם של תאים סרטניים. אז מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה ולמה התעמלות יומיומית היא אינה הפתרון?

אא

מי מאיתנו לא לוקה במגפת המאה ה-21 הנקראת 'ישיבה ממושכת'? מחקרים רבים שנעשו כבר הוכיחו כי יש קשר ישיר בן ישיבה ממושכת למחלות לב, השמנת יתר, סכרת ובעיות עיכול ומעיים. אולם ממצאי מחקר חדש שנערך לאחרונה, מצא קשר חדש, שעוד לא דובר עליו בעבר, הקושר בין רביצה במקום לאורך זמן לבין התפתחות תאים סרטניים במעי וברחם.

המחקר, נערך על ידי חוקרים באוניברסיטת "רגנסבורג" בגרמניה, וכלל ניתוח של מחקרים שנעשו בעבר, בהם השתתפו כארבעה מיליון איש שתושאלו אודות אורח חייהם והזמן הכולל בו הם מבלים בישיבה ממושכת במשך היום. המסקנה: לכל שעתיים של ישיבה ממושכת - הסיכון ללקות בסרטן המעי הינו 8%, ואילו בסרטן הרחם הסיכון גדל ל-10%. במילים אחרות, ככל שאדם מרבה לרבוץ במקומו ללא תזוזה, כשלרוב מתלווה לישיבה גם צריכה מוגברת של אוכל - כך הוא מגדיל את סיכויו לחלות באחד משני סוגי הסרטן הללו.

עוד עולה מן המחקר, כי גם אנשים שאינם סובלים מבעיות של עודף משקל, או מרבים להתאמן בחדר הכושר, עדיין עשויים לסבול מההשפעה רחבת הטווח של ישיבה (או שכיבה) ממושכת. מובילת המחקר, דניאלה שמידט, מצביעה על ניסויים שהוכיחו כי שכיבה במיטה במשך שבועיים, למשל, מגבירה גם את רמת ה-CRP (תגובה דלקתית). "גם התעמלות יומיומית איננה פתרון למניעת הסרטן", היא מסכמת את הממצאים. "צריך להשתדל ולהקפיד לא לרבוץ במקום אחד יותר משעתיים רצופות, מבלי לנוע".

תגיות:מחלותישיבהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה