פעילות הידברות

הידברות מחבקת את החיילים. רוצים להצטרף?

צוות הידברות ירד לשטחים הסמוכים לעזה, ופינק את החיילים בשלל מוצרים. עד לאן הגיע הצוות, כיצד הגיעו החיילים, ואיך אתם יכולים לעזור במבצע? התשובות בפנים

אא

בעוד חיילי צה"ל נלחמים ללא לאות בעורף וברחבי הארץ כולה, ישנם אלפי אנשים טובים שעושים ככל אשר ביכולתם לסייע בכל תחום אפשרי - העלאת המורל, פינוק באוכל ובשתייה, וכל דבר שניתן לעשות על מנת להעניק לחיילים את ההרגשה שכולנו עומדים מאחוריהם.

בארגון הידברות מעוניינים לתרום את חלקם לחיילים שעובדים קשה כבר מספר שבועות. תחילה חשבו ללכת לחלק תהילים וצ'ופרים כמו במבצע הקודם, אלא שאז בהתייעצות עם מנכ"ל הארגון, דוד תופיק, הוחלט לשדרג את הפעילות. "אם כבר מגיעים לדרום ומביאים לחיילים חבילות - אז לפחות שיהיו עם הדברים שהכי חסרים להם", אמר תופיק. כך נולד הרעיון להכין חבילות של מוצרי בסיס שאותם בטוח אין לחיילים בתנאי שטח: החל מספריי נגד יתושים, ועד הלבשה אישית שכל כך חסרה לחיילים בתנאי שדה, ללא מקלחות ומלתחות.

"התחלנו בארגון מידי של ניסיון לאסוף תרומות לצורך המבצע הזה", מספר אופיר אזרד, מיוזמי המבצע, שירד לשטח ביחד עם מנהל נוסף בארגון, יצחק לגאמי. "אלא שהמנכ"ל החליט לא לחכות עד שיגיעו כל התרומות, כי חבל על כל יום שהחיילים לא יקבלו את החבילות. והוא פשוט נתן הוראה לרכוש את המוצרים".

מיד עם קבלת האישור למבצע, התיישב לגאמי ליד שולחן קטן, והרים טלפונים בזה אחר זה למפעלים ויצרנים, על מנת לעניין אותם במבצע החדש של הידברות, וביקש הצעת מחיר לכמות של מאות ערכות עבור החיילים. "יש לציין שבעלי מפעלים רבים שמעו על הפעילות ואמרו לנו מיד 'תקבלו את המוצרים כתרומה'", אומר אזרד. "את הכסף של התרומות אנחנו לוקחים עבור מוצרים שאי אפשר לקבל בחינם, כמו הלבשה אישית לחיילים, גרביים וגופיות, שגם אותם, יש לציין, נתנו לנו במחירי עלות".

זה היום השלישי שלגאמי ואזרד יוצאים עם הרכב הגדול של הידברות, כל יום למקום אחר בדרום. הצוות, בניצוחה של שגב אורן, מונה את יצחק לגאמי, אוהד אמזלג, הצלם יוני אייזנשטיין, ושני מתנדבים - שמעון לוי ואמיתי חלה. הרכב מפוצץ בערכות המכילות מוצרים בסיסיים: סבון נוזלי, שמפו, ספריי נגד יתושים, מגבונים לחים, קורנפלקס, גרנולה, חטיפים מכל הסוגים, ובנוסף הלבשה אישית חדשה מהאריזה. "זה פשוט לבוא לחורשה דרומית נטושה, שיש בה צוות שלא התקלח כבר, ואז ניגש אליך חייל ושואל אותך 'אחי, יש לך זוג גרביים בשבילי? אולי גופיה?', ואז אתה שואל אותו: 'איזו מידה אתה?' ופשוט שולף לו מול העיניים בגדים חדשים, והעיניים שלו נפערות לרווחה".

המטרה של צוות הידברות הייתה ברורה: להגיע אך ורק לחיילים במקומות שאחרים לא יכולים להגיע אליהם. כאלו שנמצאים בשטחים הכי עמוקים וקרובים לגדר של עזה. "מדובר בצוותים בודדים שתקועים במקומות שכמעט אף אחד לא יודע את מיקומם על המפה", אומר אזרד, "שמענו עליהם בדרכים שונות ומשונות, ופשוט החלטנו להגיע אליהם. מצאנו קבוצות טנקיסטים שהיה צריך לגרד להם את האבק מהפנים כדי לזהות אותם. עוד לפני תחילת המבצע, גייסו אותם, ומאז הם חיים על מנות קרב ועם המדים שעל גופם. האמת היא שהמוצר הכי מבוקש שם, היה ספריי נגד יתושים... הקמנו סוג של שק"ם בכל המקומות שבני המשפחות שלחו אותנו, והיינו שם בשבילם".

לא פחדתם להיכנס כל כך קרוב לשטח אויב?
"אני אספר לך סיפור", אומר אופיר. "הגענו לאיזה שדה, שבו יש פחות מ-15 שניות להגיע למרחב מוגן. ואיזה מרחב מוגן יש לך בשדה? פתאום נשמעה אזעקת צבע אדום. במהירות שיא, החיילים פשוט קפצו עלינו ודחפו אותנו לנגמ"שים. ומעבר לזה? לא פוחדים. יש לנו בעצמנו עבר צבאי, ואנחנו מכירים מצבים כאלה".

מהי המשימה הבאה?
"אחרי שהגענו למקומות הכי נידחים, וגם נגענו בגדר של עזה וחילקנו כמעט 400 ערכות, גרביים, גופיות, סבונים, ממתקים, שתייה - אנחנו מתכוונים להוריד משאית מלאה באבטיחים קרים ובקרטיבים עבור החיילים בשטח. אין כמו הפנים המאושרות של חייל שמגלה שלא שכחו אותו".

בעזרת ה', בשבוע הבא מתוכננות לצוות החלוקה הרפתקאות נוספות בדרום. "אנחנו רק מתפללים שהרכב יחזיק מעמד, כי מרוב טלטלות הדרך, הוא ספגה כל כך הרבה מכות, שלא בטוח שיישאר על מה לנסוע", מסיים אזרד בנימה של צחוק.

והנה צילום מסך מחדשות ערוץ 2. לצד החייל הנח ניתן לראות את קרטון השי של הידברות.

מחלקת "הידברות למען הקהילה" בארגון הידברות, מבקשת להודות לכל החברות הנהדרות שנתנו יד ולא היססו לתרום. תודה לחברת דלתא על הלבשה תחתונה, בוקסרים, גופיות, חולצות וגרביים. תודה מיוחדת לאשר קינן - סמנכ"ל פיתוח עיסקי, וגלית בראון - מנהלת השיווק בחברת "דלתא", אשר ניסו לעזור בכל דרך אפשרית ותרמו ביד רחבה. ליפאורה תבורי - על בקבוקי השתייה. תודה לחברת סנו – על שנתנו ממגוון המוצרים הנהדרים שלהם, ביניהם רול-און דוחה יתושים, דאודורנטים, שמפו, סבון גוף, מגבונים מיוחדים ועוד.

חבילת השי מבית הידברות והגופים שנרתמו לעזורחבילת השי מבית הידברות והגופים שנרתמו לעזור

תודה מיוחדת למנכ"ל, יובל לנדסברג, ולעובדות הנאמנות יפה ואילנה, אשר נרתמו למבצע בלב רחב, הושיטו יד והפכו עולמות על מנת לעזור בכל דרך אפשרית.

תודה לטעמן, תודה לחברת מקרו על המגבונים אשר הועילו ביותר. תודה לשוויצריה הקטנה על הביסקוויטים המיוחדים. תודה לחברת דניאל טקסטיל על הגרביים. לפנינה רוזנבלום על השמפו, הסבונים והקרמים למיניהם, אשר הועילו ביותר לחיילים בשטח. תודה לחברת פרג על הגרנולה והשומשומים.

ולסיום, אם אתם מעוניינים להשתתף במבצע החלוקה לחיילים, אנא צרו קשר או הירשמו בדף הזה.

תגיות:הידברותחייליםצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה