חדשות בארץ

"ה-Whatsapp שהרג לנו את הילד"

הורים גילו שבנם החייל נהרג בעזה, דרך הודעה שהופצה ברשת ה'וואטסאפ'. בן משפחה: "זוהי דרך אכזרית, וחייבים למצוא ולחקור את מי שדאג להפיץ אותה"

אא

עדיין לא ברור מי האחראי על הפצת ההודעה שהועברה ברשת החברתית 'וואטסאפ', ובין היתר, הגיעה גם להוריו של אחד החיילים ההרוגים, ששמו הופיע בסוף אותה הודעה. 

"צנזורה גורפת" – זו הייתה כותרת ההודעה, בה תוארו שלושת האירועים המרכזיים - התקלות במחבלים וניסיון חטיפה, ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל והמר שעלה על מטען - שהביאו למותם של 13 לוחמים מכוחותינו. בהמשך ההודעה, המפיץ הגדיל לעשות ואף פרסם את שמותיהם של שמונה מהחיילים ההרוגים.

בן משפחה: "אחיו של החייל שנהרג, שנכח באותה שעה אף הוא ברצועת עזה במסגרת צו 8 - נשאל שוב ושוב על ידי חבריו מה קרה. בתחילה לא הבין מדוע, אך אט אט החל "לעכל" את הבשורה המרה, אודות אחיו שנהרג באירועי הלילה. לבסוף, קיבל את ההודעה הרשמית מפי נציגי הצבא – והושב לביתו. זוהי דרך אכזרית ומקוממת, וחייבים למצוא ולחקור את מפיצי ההודעה".

מדובר צה"ל נמסר כי הודעה רשמית על נופלים מתפרסמת רק לאחר חקירה, אימות נתונים, והודעה ראשונית למשפחות הנופלים, מטעמי מוסריות. "אנו מבקשים מכם להימנע מהפצת שמועות שעשויות לפגוע בפרטיותם של משפחות הנופלים ולהתחשב ברגישות הדבר".

זהו לא המקרה הראשון בו מגלים אנשים את דבר מות יקיריהם, וגרוע יותר, את דבר מות יקיריהם בעודם בחיים. הבלבול והחרדה הם מנת חלקם של בני משפחות החיילים עכשיו במבצע "צוק איתן", וקודם לכן במבצע "שובו אחים", עת משפחות הנערים החטופים חיו בין ייאוש לתקווה, וכל פיסת מידע הייתה כמו כוס מים על נפשם הדואבת. שוב ושוב קוראים במערכת הביטחון לאזרחים: גלו אחריות על העברת מסרים, מדובר בדיני נפשות של ממש.

תגיות:וואטסאפשמועותרכילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה