שאלה לעניין
לָמָּה הַיַּתּוּשִׁים עוֹקְצִים בְּנֵי אָדָם?
הֵן זְקוּקוֹת לַדָּם הַזֶּה כֵּיוָן שֶׁמְּזוֹנָן הָאַחֵר אֵינוֹ מֵכִיל חֶלְבּוֹנִים, וּבְלֹא חֶלְבּוֹנִים אֵין לַיַּתּוּשָׁה אֶפְשָׁרוּת לְהָטִיל בֵּיצִים
- שאלה לעניין
- פורסם כ"ה תמוז התשע"ד
בָּעוֹלָם יֶשְׁנָם כִּ-3500 זַנֵּי יַתּוּשִׁים. רֻבָּם חַיִּים בַּלַּיְלָה וְנִזּוֹנִים רַק מִצּוּף וּמִיצֵי פֵּרוֹת. וְאִם כָּךְ, וַדַּאי תִּשְׁאֲלוּ – אִם כָּךְ, אִם הַיַּתּוּשִׁים צִמְחוֹנִיִּים וְאֵינָם נִזּוֹנִים מִדָּם, לְשֵׁם מָה הֵם עוֹקְצִים בְּנֵי אָדָם וּבַעֲלֵי חַיִּים?
וּבְכֵן, רֵאשִׁית כֹּל עָלֵינוּ לָדַעַת כִּי לֹא כָּל הַיַּתּוּשִׁים עוֹקְצִים. הַיַּתּוּשִׁים הַזְּכָרִים בִּכְלָל אֵינָם מְצֻיָּדִים בָּאֵיבָרִים הַמַּתְאִימִים לָעֲקִיצָה! רַק הַיַּתּוּשׁוֹת הֵן אֵלּוּ שֶׁעוֹקְצוֹת וּמוֹצְצוֹת דָּם מִגּוּפָם שֶׁל בְּנֵי אָדָם וּבַעֲלֵי חַיִּים. הֵן זְקוּקוֹת לַדָּם הַזֶּה כֵּיוָן שֶׁמְּזוֹנָן הָאַחֵר אֵינוֹ מֵכִיל חֶלְבּוֹנִים, וּבְלֹא חֶלְבּוֹנִים אֵין לַיַּתּוּשָׁה אֶפְשָׁרוּת לְהָטִיל בֵּיצִים.
אֶת הַבֵּיצִים (בֵּין חֲמִשִּׁים לִשְׁלוֹשׁ מֵאוֹת בְּכָל פַּעַם!) מְטִילָה הַיַּתּוּשָׁה סָמוּךְ לַמַּיִם, וּמֵהֶן בּוֹקְעִים זְחָלִים בַּעֲלֵי יְכֹלֶת שְׂחִיָּה וּצְלִילָה. הַיַּתּוּשׁ עוֹבֵר אַרְבַּע דְּרָגוֹת, שֶׁבָּהֶן הַזַּחַל מִתְגַּלֵּם לְגֹלֶם וְכַעֲבֹר כַּמָּה יָמִים בּוֹקֵעַ מֵהַגֹּלֶם יַתּוּשׁ בּוֹגֵר.
אִם יֵשׁ בִּסְבִיבַתְכֶם יַתּוּשִׁים רַבִּים, יִתָּכֵן מְאוֹד שֶׁאַתֶּם מִתְגּוֹרְרִים סָמוּךְ לְמִקְוֵה מַיִם (אֲפִלּוּ קָטָן, כְּמוֹ צְמִיג יָשָׁן הַזָּרוּק בַּחֲנָיַת הַבִּנְיָן, שֶׁהִתְמַלֵּא בְּמַיִם בְּמַהֲלַךְ הַחֹרֶף וְטֶרֶם הִתְיַבֵּשׁ) בְּתוֹכוֹ יְכוֹלוֹת הַיַּתּוּשׁוֹת לְהָטִיל אֶת בֵּיצֵיהֶן.