חדשות יהדות

מלחמת קודש: יוזמה לביטול חופשת בין הזמנים לטובת לימוד תורה

יוזמה מבורכת קוראת לראשי הישיבות לבטל את חופשת "בין הזמנים" לבחורי הישיבות, ולהמשיך ללמוד תורה לזכותם של החיילים בחזית, תושבי ישראל בכלל, ותושבי הדרום בפרט

אא

חופשת הקיץ, שאורכה כחודשיים ימים, מזמן נמצאת בעיצומה, אלא שבמוסדות הלימוד של הבנים החרדים, עדיין לומדים – לימודים שנמשכים עד ליום ט' באב. לימוד התורה הוא לא דבר שאפשר לקחת ממנו חופשה כל כך ארוכה, אם בכלל, ולכן הם יוצאים לשלושה שבועות של חופש, שגם במסגרתו נערכים לימודי בוקר במסגרת ישיבות "בין הזמנים".

לאור המצב הביטחוני הקשה שאופף אותנו בימים אלו, קראו רבנים וראשי ישיבות, לבטל את חופשת "בין הזמנים", ולהירתם במלוא הכוח ללחימה מסוג שידוע לבני ישיבה: לימוד תורה. "החיילים בחזית נלחמים, ואנחנו צריכים להגן עליהם על ידי לימוד תורה. לא שייך לצאת לחופשה ולבטל תורה בימים אלו", נשמעו קולות של יוזמי ותומכי היוזמה.

זה הזמן לשבת וללמוד תורה לזכותם של חיילים ותושבי הדרום בפרט. אחד מראשי הישיבות שהתראיין לערוץ 7, אמר: "לא ייתכן שבשעה שחיילי צה"ל מחרפים נפשם בהגנה על עם ישראל, הצד הרוחני ירפה כוחו ולא ייתן את ההגנה הרוחנית המסופקת על ידיו. אנחנו מאמינים שהתורה מגנה על עם ישראל. איך ניתן לסגור את הגמרא בימים טרופים אלה"?

בשבוע שעבר אמר הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א, דברים דומים. הוא קרה לראשי הישיבות לבטל את ימי חופשת "בין הזמנים". "אין בין הזמנים. אחרי תשעה באב, כולם ממשיכים ללמוד כרגיל. איך אפשר שנצא לבין הזמנים ואחינו נמצאים ככה במלחמה, במצב כזה קשה? אדרבה, צריכים להתחזק בלימוד התורה ולכוון שהלימוד יגן עליהם, יציל אותם מכל פגע רע, ויחזרו לבתיהם בריאים ושלמים".

האברכים שעומדים מאחורי היוזמה, ונותרו בעילום שם, קוראים לכל ראשי הישיבות ליטול חלק ביוזמה המבורכת, להצטרף למהלך, ולא לאפשר לבחורים להסתובב באתרי טיולים, או לצאת לחופשה, אלא להשאיר אותם בהיכל הישיבה, למען ימשיכו ללמוד תורה לזכות עם ישראל, והחיילים בפרט.

תגיות:לימוד התורהחרדיםבין הזמנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה