בריאות ותזונה

הדרך לבריאות: תוכנית עבודה ליום עבודה

כך תתכננו את היום שלכם, גם כשהוא עמוס בעבודה, ותישארו בריאים ושבעים. לפני שאתם מכניסים לפה את הנשנוש הבא, כדאי שתקראו את הכתבה

אא

האם גם אתם מוצאים את עצמכם מנשנשים בלי הכרה בזמן העבודה במשרד?

גם בקריירה, תובענית ככל שתהיה, חייבים לבנות תוכנית הגיונית של צריכת נשנושים, ולא לקפוץ על כל הבא ליד, רק משום שאת הארוחה העיקרית אין לנו זמן לאכול בניחותא.

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה במקום העבודה, גם כאשר הישיבה מתאחרת, או שהפגישה נקבעה מחוץ למשרד:

1. כדי לשמור על ערנות וריכוז לאורך זמן, חשוב שתדעו להגדיר לעצמכם איזה מין טיפוס אתם: האם אתם צריכים לאכול ארוחות רבות במהלך היום, או שארוחה אחת מזינה וגדולה תספיק? מחקרים מראים כי צריכת ארוחות קטנות לאורך כל היום, מסייעת לנו יותר בתפקוד היומיומי בזמן העבודה, שומרת על הריכוז והערנות לאורך זמן. אכילה של ארוחה גדולה גורמת לעייפות רבה משום שלוקח למערכת העיכול זמן רב לעכל ואנרגיה של הגוף מופנית למערכת העיכול.

2. חשוב לשלב בתפריט היומי שלנו נשנושים בריאים, כגון :יוגורט עם פירות יבשים, פירות או חטיף בריאות, ירקות חתוכים.

3. ארוחות קטנות יכולות להיות סנדוויץ' מקמח מלא עם ממרחים שונים, ירקות טריים או מבושלים מכל הסוגים, סלט פירות קיצי, וכדומה. העיקרון הוא לצרוך כל ארוחה בכמות קטנה, במקום להעמיס על הקיבה ארוחות גדולות בכל פעם.

4. סוף סוף הגעתם להפסקת הצהריים? נהדר, רק היזהרו לא ליפול שוב במלכודת המזון נוטף השומן. תכנון מוקדם של ארוחת צהריים יחסוך מכם את ההתלבטות בין מה שמשמין, למה שמסוכן, וממילא שניהם לא טובים לכם. מחקרים מראים שסלט מושקע עם אגוזים, גרעינים ונבטים למיניהם, עדיף על מנת חלבון (בשר או עוף) - שאכילתו מביאה לצניחה בכושר הריכוז ובערנות.

5. קפאין הוא אולי קטליזטור לאנרגיה הדרושה לאחר ארוחת הצהריים ה'כבדה', אולם עם זאת, חשוב לא להגזים ולהגביל את צריכתו לארבע כוסות ביום. לעומת זאת, שתיית 8-10 כוסות מים ביום, חשובה אלפי מונים הן לרענון גופך והן לתחושת הערנות ומקסום האנרגיה.

תגיות:בריאותאוכלעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה