חדשות יהדות

עיריית ירושלים קנסה בעלי עסקים שחיללו שבת

מתחם התחנה בעיר פועל על פי חוק, אך אסורה פעילות של מסחר וממכר. ארבעה בעלי דוכנים וחנויות קיבלו השבוע קנס לאחר שהפעילו את בתי העסק שלהם במהלך יום השבת

אא

פקחי ממחלקת הפיקוח העירוני בעיריית ירושלים, נשלחו במהלך השבת האחרונה על ידי היועץ המשפטי של העירייה, לקנוס ארבעה מפעילי דוכנים וחנויות במתחם התחנה, בגין "פעילות מכירה ברשות הרבים בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה".
מתחם התחנה מופעל בידי גוף פרטי, והגדרתו לפי חוק היא פעילות תרבות ועינוג. לפי סטטוס זה, נאסר על הרשויות להפעיל אכיפה נגד המקום, אלא שבתוך המתחם הפתוח, התקיימה פעילות מסחרית, שלפי חוק, אסורה בהחלט. זו הסיבה שבעלי הדוכנים והחנויות, קיבלו את הדו"ח.
נושא אכיפת שמירת השבת עולה ויורד מסדר היום הציבורי בעיריית ירושלים, ללא הפוגה. במקרים רבים קשה לאכוף את החוק, ובתי עסק פועלים כהרגלם, כבכל יום אחר בשבוע. גם במתחם התחנה ידועים חילולי שבת בדרך קבע, אך לפי החוק, כל עוד אין בהם מסחר וממכר, אין דרך לקנוס אותם.

לפי "חוק עזר לירושלים" משנת התשט"ו – 1955, מותרים פתיחת בתי תרבות ועינוג, אך נאסרת פעילות מסחרית ופתיחת בתי עסק. בתגובה שהתפרסמה בשם עיריית ירושלים, נאמר שהעירייה פועלת בנושא כמו כל עיר אחרת.

תגיות:חילול שבתירושליםקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה