חדשות בעולם

ג'ימי קרטר: "להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור"

נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, תוקף את ישראל כמו לאחר מבצע "עופרת יצוקה" ומבקר את ה"קטסטרופה הומניטרית ברצועת עזה" שגרמה ישראל. הוא קורא לאובמה להכיר בחמאס כשחקן פוליטי

אא

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, בן ה-89 אינו נח ממרוצת השנים ותוקף את ישראל פעם אחר פעם. הפעם הוא קורא לנשיא הנוכחי, ברק אובמה, להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור, כפי שהוא מוגדר בחוק האמריקני, ולהכיר בו כשחקן פוליטי.

גם אחרי מבצע "עופרת יצוקה" ב-2009, הביע קרטר תמיכה בהכרה ב"זרוע המדינית של החמאס". באותה שנה ביקר בעזה, הבטיח לפעול למען שחרור גלעד שליט שהיה חטוף, ולמעשה, חמאס ניצל בפועל את פעילויות הנשיא לשעבר, למסע יח"צ - נגד ישראל. ואכן, קרטר מאשים את ישראל בפעילות הרסנית ברצועת עזה.

בשיתוף עם נשיאת אירלנד לשעבר, מרי רובניסון, שגם היא לא נחשבת כאוהדת ישראל מושבעת, פרסם מאמר באתר "פוריין פוליסי", בו הם אכן מכירים בכך שחמאס תקף אזרחים ישראלים "בלא הבחנה", הם גם טוענים לפשעי מלחמה משני הצדדים, אך עיקר דברי הביקורת הרבים שנכתבו, התמקדו ב"קטסטרופה הומניטרית ברצועת עזה", שיצרה ישראל.

"אין שום הצדקה אנושית או משפטית לדרך שבה צה"ל ניהל את המלחמה הזו", כתבו השניים. "הישראלים השתמשו בפצצות, טילים וארטילריה כדי לכתוש חלק גדול מעזה, כולל אלפי בתים, בתי ספר ובתי חולים".

"אי-אפשר לטאטא את החמאס והוא לא ישתף פעולה בהכחדתו. רק על ידי הכרה בלגיטימיות שלו כשחקן פוליטי - אחד הנציגים החזקים של העם הפלסטיני - המערב יתחיל לספק את התמריצים לחמאס להניח את נשקו", הבהיר קרטר את דבריו.

תגיות:ג'ימי קרטראמריקהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה