טהרת המשפחה

התעוררות ביישוב החילוני "נוגה" להקמת מקווה טהרה

דרישה מפתיעה, שהגיעה מצד רבים מתושבי היישוב, הביאה את המרכז הארצי למען טהרת המשפחה בישראל לשפץ את המקווה הישן והמט לנפול לטובת מקווה חדש ומשופץ

אא

מקווה <a class=טהרה (צילום: פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_11%20Aug.%2010%2008.57.jpg" />מקווה טהרה (צילום: פלאש 90)

זה לא סוד שהתקופה האחרונה, הספיקה לעורר כבר רבים להתחזק בשמירת ההלכה היהודית. ראינו כבר אלפי חיילים שמניחים תפילין, לובשים ציציות ומתפללים, וגם אזרחים רבים שהחלו להקפיד על שמירת שבת, שצמו בתשעה באב ועוד.

גם במושב "נוגה", שבחבל לכיש, בדרום הארץ – התקיימה לאחרונה התעוררות מיוחדת, לה היו שותפים רבים מתושבי המושב. רבים מהם, כך מסתבר, פנו למרכז הארצי למען טהרת המשפחה בארץ ישראל, בבקשה לשפץ את המקווה הקיים והמט לנפול, שממוקם בפאתי היישוב.

המושב, שהינו מושב חילוני המאכלס כ-120 משפחות, החל בתהליך חיזוק והתעוררות לאחרונה, שגרמו בין היתר גם להחלטה על הקפדה נרחבת יותר של מצוות טהרת המשפחה.

בקשתם של התושבים, כאמור, ריגשה רבים במרכז הארצי לטהרת המשפחה, וביניהם, הרב חיים הלוי, מנכ"ל המרכז. "התגייסות תושבי 'נוגה' מהווה ביטוי להתעוררות הרוחנית השוטפת את ערי השדה והפריפריה" ציין הרב לוי ואמר כי "כאשר הדרישה באה מהעם, אנו רואים לעצמנו חובה מיוחדת להיענות. כאשר מדובר במקווה שפעילותו משובשת עד כדי עצירה מוחלטת לפרקים מסוימים, אנו חשים חובה לצאת לביצוע מידי. וכך אכן עשינו במושב נוגה".

עוד הוסיף, כי "הניסיון הרב שלנו מלמד, כי מקווה-הטהרה הוא הבסיס, לאחריו חלה התפתחות רוחנית והעמקת הזהות הדתית והערכית. במקרים לא מעטים צמחו בעקבותיו בתי כנסת ומוסדות תורניים ישיבות, והפריחה הרוחנית מתעצמת ומתרחבת".

המרכז הארצי, שנענה לבקשה, החל בעבודות שיפוצים נרחבות במקווה, שנאמדות בהשקעה של כמאות אלפי שקלים ובעצם מצריכים בנייה מחודשת של המקווה, כדי להפוך אותו לנעים ונוח, לרווחת התושבים הרבים המבקשים לפקוד אותו מחדש בהמוניהם, ובכך לקיים את אחת המצוות הבסיסיות והחשובות ביותר בהלכה היהודית. 

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה