חדשות בארץ

חזרה לשגרה בצל הרקטות

תושבי עוטף עזה התעוררו לקול אזעקות, צה"ל הרג תשעה מחבלים. נציגי הפלסטינים מאיימים לעזוב את קהיר אם ישראל לא תסיים את המערכה ללא תנאים מקדימים

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ביום שישי בשעה 8:00 הסתיימו 72 שעות הפסקת האש, וחמאס שב לירות לעבר שטח ישראל. גם הבוקר (ראשון), התעוררו תושבים ביישובי המועצה האזורית אשכול, למשמע אזעקה שהופעלה בשעה 6:13, ושתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח. לא דווח על ירי או על נפגעים ב"ה. 

במהלך הלילה הופעלה אזעקה ביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, אך לאחר בדיקה קצרה התברר שמדובר באזעקות שווא. החל מחצות תקף חיל האוויר 20 יעדים ברצועת עזה. סה"כ תקף צה"ל 150 יעדים מאז סיום הפסקת האש, והביא למותם של תשעה מחבלים.

במהלך השבת שוגרו יותר מ-30 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. נשמעו אזעקות במועצה האזורית אשכול, מועצה אזורית שער הנגב ומועצה אזורית שדות הנגב. 

בינתיים התושבים שרויים בבלבול עמוק אודות החזרה לשגרה, כביכול. אנשי מקצוע רבים אינם מוכנים להגיע לעבוד כרגיל מפאת המצב, המיגון אינו מספק, וחלק מהמשפחות שוקלות לעזוב לצמיתות.
בשעה שבע בבוקר (ראשון) נפתח מעבר כרם שלום לשינוע סחורות משטח ישראל לרצועת עזה, אך כעבור זמן קצר הוא נסגר מחדש עקב ירי פצצות מרגמה לעברו. קצין באוגדת עזה אמר כי על פי הכרזת הפיקוד, הוחלט לסגור את המעבר מחשש להמשך הירי. הקצין העריך כי המעבר הותקף בעקבות חיסולה של חוליית משגרים אתמול.
ובתוך כך, נציגי המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן, הודיעו כי יעזבו את קהיר אם ישראל לא תשוב לשולחן המשא ומתן - על מנת לסיים את המערכה ברצועת עזה ללא תנאים מקדימים. "נעזוב את קהיר במידה ויאושר שהישראלים אכן לא ישובו לשיחות", אמר עזאם אחמד, ראש המשלחת הפלסטינית.

תגיות:צוק איתןרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה