חדשות בארץ

אלוף פיקוד דרום: "עשינו שגיאות"

התושבים הביעו דאגה מכך שאינם מוגנים מספיק. אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, אומר שהמציאות הביטחונית בעוטף עזה טובה יותר. "אני יודע שעשינו שגיאות - טיפלנו בזה מידית"

אא

אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן (צילום: פלאש 90)אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן (צילום: פלאש 90)

בביקור שערך אמש (ראשון) בנחל עוז, אחד הקיבוצים שספג הכי הרבה פגיעות במבצע "צוק איתן", יממה אחרי שאנשי הביטחון שלו הודיעו לתושבים שמוטב כי לא יחזרו לבתיהם עד שישרור שקט, הודה אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, כי צה"ל ופיקוד העורף טעו בחלק מההרכזות של הצבא,  ובינהן כשאמרו עם תחילת ההפוגה הזמנית שניתן לחזור לשגרה. "אני חושב שנתנו מענה שייתן תשתית גם לעוד הרבה שנים קדימה", אמר תורג'מן. "כל מה שהיה פה בסוגיה של ההכרזות שלנו, המעמד או הסטטוס שלנו, אני יודע שעשינו שגיאות בחלק מההכרזות שלנו. אנחנו משנים פה את המרכיבים ובטח ניתן את התחושה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת בנושא של ההגנה".

המציאות הביטחונית בעוטף עזה, לדבריו, טובה יותר. "יש שתי אופציות", הוא אומר. "הסדרה או מהלכים רחבים יותר. אני יכול להגיד בוודאות שהמציאות הביטחונית של אחרי המבצע היא טובה יותר ממה שהייתה לפני המבצע. נכון שעכשיו אנחנו נמצאים בימים שהם עדיין במסגרת כיפופי הידיים במסגרת המשא ומתן, וזה יכול להימשך, אני לא אומר שלא, אבל כשאני מסתכל על המציאות הביטחונית אני רואה את חמאס בנקודה אחרת לחלוטין. אני חושב שבתקופה הקרובה נבין יותר טוב כולם לאן זה מתפתח, שזה או להרחבה של הפעולה שלנו בתוך רצועת עזה או להסדרה ולשקט".

"בצה"ל פועלים נגד חמאס, ופגעו בו בימים האחרונים", אמר כשהוא רומז שהמערכה טרם הסתיימה.

התושבים העלו בפני האלוף תורג'מן את חששותיהם מכך שאינם מוגנים. "אני יודע שעשינו שגיאות בחלק מההכרזות", ענה להם, ככל הנראה גם בהתייחס לטענה שההכרזה על מצב חירום בעורף בתחילת המלחמה נעשה באיחור. "טיפלנו בזה מידית ביום שקיבלנו את הנושא הזה. לגבי אבטחת היישוב, אנחנו משנים את המרכיבים, ניתן את התחושה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת".

תגיות:צוק איתןסמי תורג'מן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה