חדשות בארץ

התאחדות הכתבים הזרים נגד חמאס: איים על עיתונאים בעזה

במהלך מבצע "צוק איתן" ניסה חמאס למנוע מעיתונאים זרים לסקר אובייקטיבית את אופי הלחימה מצדו, שכלל הצבת משגרי רקטות בלב שכונות מאוכלסות

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

התאחדות הכתבים הזרים בארץ (FPA) יצאה בהודעת גינוי חריפה נגד חמאס. העילה: פגיעה בחופש העיתונות. אתמול (שני) התפרסמה ההודעה, בעקבות התנהלות חמאס מול עיתונאים זרים במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. באתר הרשמי של ההתאחדות נכתב: "מוחים באופן החריף ביותר נגד הפעולות הבוטות, הבלתי פוסקות והבלתי שגרתיות של רשויות חמאס ונציגיהם, נגד ביקור עיתונאים בינלאומיים בעזה בחודש האחרון".

בהמשך ההודעה נמסרה הבהרה: "לא ניתן למנוע דיווחים באמצעות איומים או הפעלת לחץ, ובכך למנוע מהקוראים והצופים תמונה אובייקטיבית מהשטח".

ב-FPA גינו את הניסיונות של חמאס ליצור מנגנון לסינון המידע היוצא מרצועת עזה, כולל התנכלויות לעיתונאים. "בכמה מקרים, כתבים זרים הפועלים בעזה סבלו מהתנכלויות, נחקרו בנוגע לסיפורים או מידע עליהם דיווחו בכלי התקשורת בהם הם עובדים או ברשתות החברתיות". נכתב בהודעה. "אנו מודעים לכך שחמאס מנסה ליישם הליך של 'בדיקה', שלמעשה יאפשר ליצור רשימה שחורה של עיתונאים ספציפיים. אנו מתנגדים בתוקף להליך כזה".

רשתות זרות פרסמו תיעוד מיוחד של משגר רקטות של חמאס, הממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, ובמרחק של כמאה מטרים ממבנה של האו"ם. בתיעוד נראו "צינורות" שמוקמו בלב שכונה בעיר עזה, ממנה נורו רקטות, בנוסף לילדים המשחקים בקרבת מקום. "כאן, אנו מבינים היטב את הקשיים שנתקל בהם חיל האוויר הישראלי, בהבחנה בין אתרי שיגור רקטות ואתרים מוגנים", כתבו העיתונאים. "בסביבה שכזו, הנזק העקיף והאבדות של האוכלוסייה האזרחית הם בלתי נמנעים". 

תגיות:חמאסעיתונאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה