לאישה

10 טיפים לשימור האהבה בזוגיות

אהבה היא כלי חשוב וחזק, שצריך לשמור ולשמר. אז איך באמת עושים את זה? תשאלו את חגית אמאייב, יועצת זוגית

אא

1. טלנובלות וסרטים אינספור מוכרים לנו דמיונות שווא, המספרים לנו ש"אהבה" נראית לפחות כהפקה הוליוודית מלאת אקשן וזיקוקים. על כן, מי שחי את חייו על פי מודל זה צפוי לאהבה ממבט ראשון ושנאה ממבט שני. ראו הוזהרתם.

2. אהבה אמיתית היא תוצר של השקעה, השקייה והקרבה. פחות מזה פשוט לא תופס. מי שחושב שאהבה היא שנותנים ונותנים לו ללא הפסקה, אינו אלא אוהב את עצמו, מה שיביאו להישאר ללא אהבת האחר. אם כן, ככל שתשקיעו בבן זוגכם, כך תגדל ותתעצם האהבה.

3. אל תישבו על הגדר ותצפו שדברים יקרו מאליהם. פשוט תיזמו! כל יוזמה חיובית ומקרבת מתקבלת בברכה. אם אתם יודעים מה בן זוגכם אוהב, תפתיעו אותו במקום להתמרמר על כך שהוא לא מפתיע אתכם. אם אינכם יודעים, בהחלט הגיע הזמן לעשות שיעורי בית.

4. אהבה הינה תוצר של טיפוח, ממש כמו כל דבר אחר. אם נדמה לכם שאתם יכולים לחיות יחדיו מבלי להשקות את חייכם המשותפים יום אחרי יום, בצורה עקבית ומזינה, אל  תתפלאו מדוע פרח אהבתכם נובל.

5. טהרת המשפחה היא כלי העזר החשוב ביותר שנתן הקב"ה להעצמת האהבה. על ידי הריחוק הפיסי המוחלט שנוצר במהלך ימי הפרישה, מתגברים ומתחדשים הגעגועים, ומנגנון החיזור שוב נכנס לתמונה. בליל הטבילה תהא האישה חביבה על בעלה כבליל חופתה.

6. בחרו ספר או שיעור העוסק בשלום בית ובעולם הרגשות, וקבעו זמן בו אתם יושבים ולומדים יחדיו סוגיות שונות באהבה. ככל שתלמדו יותר תדעו יותר. שהרי לא יכול להיות שכל דבר בחיינו מצריך לימוד וחשיבה, מלבד חיינו עצמם. מי שלומד יודע להיזהר מטעויות ומי שלא, אל יתפלא אם מוצא הוא את עצמו, בתאונת שרשרת זוגית ורגשית מתמשכת.

7. מצאו לכם זמן קבוע בו אתם יושבים אחד מול השני ומדברים, ללא הפרעות. כבו את שלל המכשירים הטורדניים העשויים לקטוע את רצף שיחתכם המאחדת. שום צליל או רטט אלקטרוני לא מתקבל ברגעים אלה. זוהי הקרבה!

8. השתדלו לארגן ארוחה משותפת לאור נרות ריחניים. כוס יין אדום או לבן בצד, תמיד מתקבל בברכה. אל תשכחו שהדברים ה"קיטשיים" אותם כה אהבתם כשרק הכרתם, רלוונטיים יותר מתמיד לאחר שנות נישואין. החוכמה היא לא החיבור הראשוני, כי אם תיחזוקו התדיר ומציאת דרכים להעצמתו.

9.חשוב שתדברו האחד עם השני בצורה נאותה, נכונה ומכבדת. שיח מזלזל ופוגעני בוודאות יביא לפירוד וריחוק. אם תרצו ללמוד לשוחח נכון, להגיב כהלכה ולהעצים האחד את השני, תוכלו להיעזר באחת מהערכות "בשניים" או "בשניים ויותר" אותן פיתחתי במיוחד למטרה זו.

10. בל נשכח שלאהבה אין גיל! זוגיות של 30 שנה עשויה להרגיש כמו זוגיות של יומיים וחצי, אם מנהלים אותה נכון. ויתרה מכך, אם נפעל נכון על פי ספר הוראות היצרן, היא התורה הקדושה, האהבה לא רק שלא תדעך עם השנים כי אם תתעצם ותפרח, ותתחזק מיום ליום. הלוואי ונזכה כולנו לכך.

חגית אמאייב, יועצת נישואין ומשפחה ופסיכותרפיסטית, מפתחת המשחק "בשניים ויותר" - ערכות מקצועיות להעצמת הזוגיות והמשפחה, המסייעות בפתרון מחלוקות, מניעת שחיקה והעצמה משפחתית ונפשית. בעלת סדנת "בשניים ויותר – כלים ועזרים להחייאת חיי הנישואין והמשפחה".

תגיות:אהבהטיפיםזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה