חדשות בארץ

החייל שהפך לפצצה מתקתקת ניצל בנס

קליע מסוג מסוכן חדר לגופו בלחימה בעזה והיה אמור להתפוצץ, מה שהפך את החייל לפצצה מתקתקת. בנס הצליחו הרופאים, לאחר מספר ניסיונות, להוציא את הקליע מגופו

אא

הקליע שהוצא מגוף הקצין. שיבאהקליע שהוצא מגוף הקצין. שיבא

לפני מספר שבועות, בתחילת מבצע "צוק איתן" בעזה, נפגע קצין מחטיבת הנח"ל מקליע שחדר לגופו. בבית החולים שיבא, אליו פונה במסוק, עבר הקצין מספר ניתוחים, אך הרופאים לא הצליחו להוציא את הקליע מגופו. בהתייעצות מומחים, נקבע שהנזק בניסיונות הוצאת הקליע, גדול יותר מאשר להשאירו בגוף.

הצילומים לא הניחו את דעתם של הרופאים וכן של גורמי רפואה צה"ליים, שכן הם העידו על קליע בגודל חריג, שמתאים לרובה צלפים רוסי בשם דרגונוב, שמכיל עופרת וראש נפץ. במידה והדבר נכון, יש חשש להרעלת מתכת, אם מעטפת הקליע סדוקה. למעשה, חומר הנפץ שבקליע אמור להתפוצץ כשהוא חודר לגוף. כעת כשהוא בתוך הגוף, אין לדעת אם ומתי יתפוצץ.

את הבדיקות הבאות ערכו הרופאים עם משקפי מגן, והקצין הפך לפצצה מתקתקת במלוא מובן המילה. בסוף השבוע שעבר ביצעו מומחים ניתוח מורכב, בו הצליחו בחסדי שמים, להוציא את הקליע מגופו של הקצין. הקליע נלקח על ידי גורמי רפואה צבאיים, לבדיקות.

"ההחלטה להוציא את הקליע היא דרמטית - מכיוון שהוא היה נעוץ בין עצבים שאסור לפגוע בהם, והאתגר היה להוציא את הקליע ללא נזק עצבי", הסביר פרופסור זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים.

תגיות:מבצע צוק איתןקציןפצועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה