חדשות בארץ

עיריית תל אביב שלחה צווי זימון לעסקים שפתחו בשבת

אנשי מטה המאבק של עסקים קטנים גרמו לעיריית תל אביב לשלוח צווי זימון שמחייבים בעלי עסקים לסגור בשבת, ואם לא כן, עלולים להיגרר לסנקציות פליליות

אא

מלחמות השבת בתל אביב אינן יודעות מנוחה. לאחר החלטת שר הפנים, גדעון סער, לאכוף בכל דרך את החוק שאוסר פתיחת בתי עסק בשבת, יזמה עיריית תל אביב תיקון לחוק העזר העירוני, ובו קבעה ש-160 בתי עסק ברחבי העיר יוכלו לפתוח גם בשבת.

אך לפני יומיים (שלישי) שלחה העירייה צווי זימון לבית משפט ל-21 בתי עסק בעיר, מאחר וההצעה שיזמה, לא קיבלה עדיין את אישורו של שר הפנים, ולכן אסור היה עליהם לפתוח בשבת את בתי העסק. אנשי מטה המאבק של העסקים הקטנים ובעלי המכולות, שהגישו לאחרונה בקשה לביזיון בית המשפט כנגד רון חולדאי, העירייה ורשתות ה-24/7 הפעילות בעיר בשישי שבת - בשל אי אכיפת חוק המרכולים, אילצו את העירייה לחלק צווי זימון שמחייבים את בעלי העסקים לסגור את חנויותיהם בשבתות, ואם לא יעשו כן, צפויים להישפט על ביזיון בית המשפט - הליך שיגרור אחריו סנקציות פליליות.

חנות הרשת בדרום תל אביבחנות הרשת בדרום תל אביב

"הנושא הוא לא השבת אלא הזכות ליום מנוחה", הודיעו במטה המאבק. "העסקים הקטנים מזכירים לעיריית תל אביב ולבעלי ההון שמאחורי חוקי המנוחה עומדים אנשים ומשפחות".

בין העסקים שקיבלו את צווי הזימון נמצאות הרשתות הגדולות: AM:PM, "טיב טעם" ועוד עסקים קטנים ופיצוציות.

"הזימון לבית המשפט מביא אותנו להעלאת מדרגה במאבק על השבת בתל אביב", אמר לתקשורת מנכ"ל רשת "סופר יודה", קובי כהן, שקיבל אף הוא צווי זימון. "עיריית תל אביב מבקשת למעשה להוציא צו מנהלי לסגירה של החנויות בשבת. קבלת הצו על ידי בית המשפט תביא אותנו לסגירה של החנויות. הרי אף בר דעת לא יסכים לעמוד לדין בגין ביזיון בית המשפט".

גם ברשת AM:PM, הגיבו על צווי הזימון: "זוהי תגובת שרשרת ידועה מראש למהלך שהחל השר סער. הציבור כולו ייפגע ועמו כמובן עסקים ועובדים רבים. גם הצעת התיקון לחוק העזר של עיריית תל אביב שאושרה במועצה השבוע - אינה מביאה לפתרון כולל לנושא פתיחת העסקים בשבת והשמירה על צביונה של העיר, כפי שהיה מתבקש. ההצעה של העירייה תגרום בשלב הראשון לסגירה של כ-150 חנויות ועסקים פרטיים, ובעתיד לאור התקדים שנוצר יוכלו לסגור עוד חנויות ובתי עסק שפועלים כיום בשבת. מתחילת הדרך הציבור בתל אביב הביע את מחאתו על הניסיון לשנות את צביונה של העיר, שתמיד הייתה עיר פלורליסטית שכל אחד בה חי לפי תפיסת עולמו. כך צריך להמשיך ולהיות".

תגובת עיריית תל אביב שנמסרה לתקשורת הייתה: "לאור פסיקת בית המשפט ואי אישור החוק שהציעה עיריית תל אביב-יפו על ידי שר הפנים בחודש יוני, אין מנוס מנקיטת ההליכים. השבוע אישרה מועצת העיר הצעה נוספת להסדרת שירותי המרכולים בשבת, ואנו מקווים שהיא תאושר בקרוב".

תגיות:שבתעסקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה