חדשות יהדות

מאמר ב"ניו יורק טיימס" שהוקדש לרב מישראל

במאמרו בעיתון הנפוץ ביותר בעולם, בחר הכתב קווין סאק, לשבח את הרב ישעיהו הבר, שפועל למען תרומות כליה מן החי. "אחת המדינות המובילות בתרומות כליה מן החי - היא ישראל"

אא

קשה לדמיין שכתב מוערך בעיתון הנפוץ ביותר בעולם, יבחר לשים תמונה של יהודי חרדי במאמרו הקבוע, ולא רק שלא בהקשר שלילי, אלא אפילו בכבוד ובהערכה. אז לא מדובר בדמיון - כי אם במציאות. זה מה שקרה, כשהכתב קווין סאק, שזכה פעמיים בפרס פוליצר, הקדיש השבוע את מאמרו ב"ניו יורק טיימס" לנושא השתלת כליות.

אחת המדינות המובילות בתרומות כליה מן החי, נכתב במאמר, היא ישראל. לדבריו, ארגון "מתנת חיים" הוא זה שבזכותו ישראל מדורגת לפני כולם. בראש הארגון עומר הרב ישעיהו הבר, מושתל כליה בעצמו, שבחר להקדיש את חייו כדי שחולי כליות יוכלו לחיות טוב יותר.

בין היתר, דואג הרב הבר, להטמיע מודעות להשתלת כליות בקרב הציבור, ומסייע באיתור תורמים פוטנציאליים לחולי כליה קשים - שזקוקים להשתלה מן החי לצורך הצלת חייהם. בכתבה צוטטו פרופסורים אודות הבירוקרטיה הישראלית שמקשה על תרומות כליה, אך גם הם טענו שבישראל יש עליה משמעותית וברורה בהיקף תורמי הכליות מן החי.

ערוץ 7 הביא את דברי הרב הבר, שהסביר את האבחנה בין תרומות לאחר המוות, לבין תרומות כליה מן החי: "זה שאני נמצא כבר שבע שנים בנושא השתלות – הדבר לא שינה את דעתי על תרומות לאחר מוות מוחי, אני תלמיד של הרב אלישיב זצ"ל, שפסק שמוות מוחי איננו נקרא מוות, לעומת תרומת כליה אשר מצילה חיים ואינה פוגעת בחייו או באיכות חייו של התורם שזוכה להציל חיי אדם".

"עד עתה הצלחנו ב"ה להציל רבים מאד בזכות התרמות כליה של אנשים שהצילו בגופם יהודים אחרים, ואנו מקווים להמשיך ולהציל כמה שיותר נפשות מישראל בזכות העמקת המודעות לנושא החשוב", אמר הרב הבר.

תגיות:הרב ישעיהו הברכליותניו יורק טיימס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה