חדשות בארץ

צרפת: קטאר מממנת את פעילות דאעש

גורמים בכירים בצרפת טוענים כי מיליארדי דולרים מוזרמים אל ארגון הטרור דאעש על ידי תורמים מקטאר, וכי מדינות העולם צריכות להילחם בתופעה ולמנוע מדאעש את הגישה למשאבים כלכליים

אא

לאור התעשרותו של ארגון הטרור דאעש והחשש להתחזקות פעילותו, פנתה צרפת למדינות העולם בבקשה להירתם למאמץ העולמי, ולמנוע מדאעש את הגישה למשאבים כלכליים. בראיון שנעשה עמו בתחנת רדיו צרפתית, התבטא שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, ואמר כי הצלחתו הצבאית נובעת מן העובדה שהוא נתמך כלכלית על ידי מיליארדרים מקטאר.

"הארגון גייס כספים מאנשים עשירים שחושבים שיוכלו לקנות לעצמם הגנה על ידי כך שיעזרו לו", אמר פביוס, והוסיף כי מדינות המזרח התיכון, כמו גם המערב, מוכרחות לנקוט בצעדים חריפים שתפקידם להגביל את הגישה של דאעש למשאבים כלכליים, שהם למעשה אלו שמאפשרים את המשך פעילותו.

"המשאבים הכספיים הנרחבים של הארגון אפשרו לו למשוך לוחמים זרים, לרכוש כלי נשק, תחמושת ומזון שהפכו אותו מקבוצת טרור – לצבא שלם", כך התבטא אלאן רודייה, קצין מודיעין לשעבר שמועסק כאנליסט. "לכן חשוב כל כך לפגוע בארנק שלהם".

עוד מוסיף רודייה וטוען כי איסוף נתוני מודיעין מצביע על כך שלא די בכך שארגון דאעש ממומן על ידי האליטה של קטאר –  כספים רבים מתנקזים אליו, הודות למכירת הנפט שנמצא באזורי שליטתו - בהוזלה משמעותית. ואם לא די בדרכים הללו, הרי שבדאעש אינם בוחלים גם בשיטות הפחות נעימות כגון סחיטת פליטים שמחפשים מקום מקלט, כמו גם כופר מבני ערובה שנחטפים על ידם. 

תגיות:ארגון דאעשקאטראיסלאםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה