חדשות בארץ

ילדי עזה חוגגים ניצחון עם רובים

הם יצאו לרחובות והניפו נשקים. מבוגרים וילדים כאחד. ברצועת עזה ההרוסה, חוגגים ניצחון. גם בכירי חמאס יצאו מהבונקרים

אא

אלפי תושבי עזה יצאו אל הרחובות כשהם מניפים דגלי חמאס. יריות שמחה רבות נורו לאוויר, ובמסגדים נערכו חגיגות. "עזה הוכיחה לעולם את כושר העמידה והיא חזקה מישראל", אמרו תושבים. גם ילדים נצפו חוגגים את הניצחון על ישראל. תמונות התפרסמו ובהן ילדים קטנים נראים מסמנים באצבעות צורת "וי", נושאים אקדחים ורובים.

בכירי חמאס יצאו מהבונקרים לחגוג ניצחון, הילדים קיבלו רובים (צילום: פלאש 90)בכירי חמאס יצאו מהבונקרים לחגוג ניצחון, הילדים קיבלו רובים (צילום: פלאש 90)

התושבים בעזה היו על סף ייאוש, לאחר ההרס הרב שצה"ל הותיר מאחוריו, אך כל זאת לא מפריע להם לעלות על הגגות ולשמוח. בתי ספר הפכו למקלטים, אנשים נותרו ללא בתים, ולהתחיל לשקם את המקום ייקח לפחות מספר חודשים.

בחמאס שמחים על הניצחון שלהם, בעקבות העובדה שהצליחו להגיע לרגיעה, מבלי לדון בפירוז הרצועה ובנושא המנהרות, כפי שדרשה ישראל מלכתחילה. "אחד ההישגים החשובים ביותר של הצד הפלסטיני - הוא הוויתור המוחלט של ישראל על הדרישה לפירוק ההתנגדות מנשקה", אמר הבוקר בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק.

בכירים בחמאס שהסתתרו בבונקרים עד היום, בעיקר מחשש לחיסולים, כפי שידעו רבים מחבריהם, יצאו ממקומות המחבוא, מחמוד א-זהאר ביניהם,  שאמר לתומכי חמאס: "אנחנו עומדים בפני תקופה של שיקום. כל בית שייבנה מחדש יהיה טוב יותר מהקודם. נבנה גם את שדה התעופה והנמל".

עד כה מימנה קטאר באופן מיידי, אנשים שבתיהם נהרסו בלחימה, והבוקר (רביעי) נמסר, כי יש בכוונתם לשקם את כל הרצועה.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר שישראל היא זו שניצחה את המערכה. "צה"ל ושירותי הביטחון, השב"כ, עשו את פעולתם לתפארת. עם ישראל צריך לקחת בחשבון שהקבינט וממשלת ישראל עמדו בפני הכרעות לא פשוטות, ועדיין יש מחלקות כאלה או אחרות, אבל צריך לציין את הניווט שניווטו אותנו בזמן המערכה". ריבלין הוסיף, שיש לחזק את תושבי עוטף עזה.

תגיות:ארגון חמאסקאטררצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה