גלריות

ארבעת הניסויים שיכלו להרוס את העולם לו נגמרו אחרת

לפניכם ארבעה ניסויים מדעיים שאם היו נגמרים אחרת - יכלו חלילה, לגרום לנזק שאין כדוגמתו בעולם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הניסוי הראשון: חצי האי קולה, ברוסיה - הקידוח העמוק ביותר

תארו לעצמכם קידוח תת קרקעי שנמשך במשך 24 שנים, ומגיע לעומק של 12 ק"מ (!). נו באמת, מה כבר ניסו הרוסים לחפש שם, במשך כל כך הרבה שנים? ובכן, בזכות הקידוח הזה - שנחשב לקידוח העמוק ביותר שבוצע משחר ההיסטוריה, הצליחו גיאולוגים ומדענים נוספים, לאסוף מידע חשוב על התכונות של כדור הארץ. הניסוי ננטש בעקבות עודף חום שגרם לסלעים לזרום בחזרה לכיוון מקום הקידוח. 

 

הניסוי השני: ארה"ב - מבחן טריניטי 

מבחן טריניטי זה ניסוי שנערך על ידי צבא ארה"ב ב-16.7.1945, והיה למתקן הראשון לייצור הפצצות הגרעיניות. 

חישובים שנעשו בהמשך מצאו שהסיכויים לתגובה שכזו - מזעריים למדי, והפיתוח נמשך. עוצמת הפיצוץ שנוצרה כתוצאה מהפצצה היא כשל פיצוץ של 21 קילוטון של TNT. 

תהליך פיתוח הפצצות הואט בשל הפחד של המדען שהיה אחראי על הפרויקט - אדווארד טלר, אשר העריך כי פצצת ביקוע תצית את האטמוספירה עם תגובה של חנקן גרעיני. 

 

הניסוי השלישי: גבול שוויץ-צרפת - מאיץ החלקיקים הגדול. 

מאיץ LHC או LARGE HADRON COLLIDER הוא מאיץ חלקיקים (ואין זה המקום לפרט מינוחים מדעיים מדויקים) שמיקומו במרכז המחקרי CERN, הממוקם בין שוויץ לצרפת. הודות למספר הפיזיקאים העצום שהשתתפו בו, מדובר בפרויקט הגדול ביותר שהיה בתולדות הפיזיקה אי פעם. 

תתפלאו לשמוע, אבל גם לישראל יש חלק בניסוי הזה - ישראל היא זו שבנתה את הגלאים של הניסוי. 

קצת לפני תחילת יישום הניסוי, נפוצו שמועות על כך שכדור הארץ צפוי להיהרס עקב פעולת המאיץ - התקשורת העולמית וכן התקשורת בישראל לא הפסיקו לסקר את הנושא, ומדענים בכל העולם - ניסו להרגיע את הרוחות. 

לאחר תשעת ימי שימוש במאיץ - התגלתה בו בעיה חמורה שלקח (לא פחות ולא יותר) שנה שלימה לתקן. בסופו של דבר, אכן הופסקה פעילותו באיבה. 

 

הניסוי הרביעי: ארה"ב - המגנטוספירה של הארץ

המגנטוספירה של הארץ זוהי שכבה חשובה של חלקיקים שמגנים על האטמוספירה מרוח סולרית. מה עשוי היה לקרות אם פצצה גרעינית גדולה הייתה מתפוצצת בה? 

בשנת 1962 החליטה ארה"ב למצוא את התשובה לשאלה הזו. בחפשם דרכים לשבש את את מערכת שיגור הטילים הסובייטית, פוצצו האמריקאים ראש נפץ תרמי כ-250 ק"מ מעל אי ג'ונסטון, באוקיינוס הפסיפי. 

הפיצוץ האדיר, לא רק שגרם להרס טוטאלי של מנורות רחוב וקווי טלפון ואף נראה ממרחק של 1450 ק"מ מהוואי - בעקבותיו, נוצרו סביב כדור הארץ חגורות קרינה רדיואקטיבית, שנמשכה כ-5 שנים תמימות. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה