חדשות בארץ

עובדי הדואר יפתחו במחאה מול בית שר האוצר

במחאה על גל פיטורים בחברת דואר ישראל, יפתחו העובדים בעיצומים - ביניהם ישיבתו שירות דואר נע, ויפגינו מול בית שר האוצר. "הפיטורים לא יפתרו את המשבר", אומרים העובדים

אא

החל ממחר (שני) בבוקר, מתכוונים עובדי רשות הדואר להשבית את שירות דואר נע המחלק דואר לפריפריה, למעט גזרת עוטף עזה. מדובר בצעד מחאה נגד פיטורי יותר מ-1000 עובדים קבועים. בנוסף, מתוכננת הערב עצרת מחאה מול ביתר של שר האוצר, יאיר לפיד.

כבר לפני כחמשה חודשים החלו עיצומים על ידי העובדים, במחאה על תוכנית התייעלות שתוכננה במטרה להציל את החברה מקריסה. במסגרתה אמורים היו לקצץ 113 מילון שקלים בהוצאות החברה וביניהן לפטר אלפי עובדים. במהלך העיצומים הללו השביתו את פעילות החברה באופן טוטאלי. לאחר משא ומתן בשיתוף ההסתדרות, עם משרד האוצר, שבו לפעילות. אולם נראה שמשהו לא הסתדר, והעובדים שבים ומאיימים בשביתה.

לטענת העובדים, היו הבנות עם ההנהלה ונציגי האוצר על יציאת מאות עובדים לפרישה מוקדמת, אבל בימים האחרונים הוצבה דרישה חדשה לפיה כ-1,500 עובדים קבועים נוספים יפוטרו, מתוך 7,000 העובדים של החברה.

יו"ר הוועד, שמעון פרג'ון, מסר: "במסגרת המשא ומתן, הסכמנו לצעדי התייעלות כואבים ונרחבים שכוללים גם פיטורי עובדים וזאת מתוך תחושת אחריות לגורל החברה ולגורל פרנסתם של אלפי עובדים אחרים. הסכמנו לשלם מחיר כבד וכואב מאוד".

עוד אמר היו"ר: "למרות שכבר הגענו לישורת האחרונה, עכשיו מתברר שהאוצר וההנהלה רוצים לפטר עוד אלפי עובדים קבועים. אנחנו לא יכולים להסכים לזה. אני קורא למשרד האוצר ולהנהלת החברה לחזור בהם מהדרישה האיומה הזאת ולחתום על הסכם המסגרת הקיים על מנת להציל את החברה ולא כדי לקבור אותה".

לטענת הוועד, פיטורי אלפי עובדים לא תפתור את המשבר האמיתי של החברה לטווח הארוך. תוכנית ההבראה כוללת מלבד הפיטורים, גם ביטול הרקת תיבות הדואר האדומות בשעות הבוקר, קיצוץ כמות השעות הנוספות של העובדים בחצי, קיצוץ ההוצאות על השקעות, והקפאת גיויס עובדים חדשים.

תגיות:העלאת מיסיםקיצוציםפיטורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה