חדשות בארץ

קצין הגן על חייליו והסתבך עם מצ"ח

המחבל טיפס על הרכב בו נסע הקצין עם חייליו, וניסה לפתוח את דלת הרכב על מנת לפגוע בהם. הקצין ירה לעברו, ופגע בגבו במקום ברגליו. מאז הוא הסתבך עם מצ"ח, הפסיד דרגות וכסף

אא

קצין בן 22, מצטיין מחטיבת כפיר, הסתבך עם חקירת מצ"ח, לאחר שניסה להגן על חייליו שנסעו איתו ברכב. כך חושף אתר החדשות 0404.

זה אירע לפני כשנה, בכפר דורא שבדרום הר חברון. המחבל ניסה לטפס על הרכב בו נסע הקצין עם חייליו, ניסה לפתוח את דלת הרכב במטרה לפגוע בחיילים. בתגובה, ירה הקצין לכיוון רגליו של המחבל, אך בפועל פגע בגבו ונהרג.

מאז אותו מקרה הסתבך הקצין המצטיין ונמצא עד לרגע זה תחת חקירות מצ"ח. מח"ט הגזרה דאז ומפקדיו של הקצין, ציינו כבר לאחר המקרה כי פעל על פי המצופה מקצין בצה"ל, והטעות היחידה היתה מקצועית – בשל הפגיעה בגבו ולא ברגלו של המחבל.

דרגת הסגן אותה אמור היה לקבל הקצין, נשללה ממנו, והוא מעוכב בדרגה כבר שמונה חודשים, מה שמונע ממנו לקבל תקן סרן שלישותי, שהמשמעות היא קיצוץ של כ-2,000 שקלים במשכורת החודשית שלו.

ואם לא די בכך, בתום תפקידו כמפקד מחלקה, היה מועמד לקידום לתפקיד סגן מפקד פלוגה, אך בשל עיכוב הדרגה נמנעה ממנו גם אפשרות הקידום.

לפני כחצי שנה, לאחר שהבין שהמצב פועל לרעתו, כולל הפסד של 16 אלף שקלים ואי אפשרות קידום, הגיש הקצין בקשה לקיצור השירות, אך עד היום טרם נענה. משפחתו של הקצין זועמת על צה"ל: "הפרקליטות הצבאית אישרה למעשה את שחרורו, אך הוא לא זכה לשום התייחסות לנושא ממחלקת הסגל של מקחצ״ר וכרגע הוא בצבא ללא כל תפקיד. ההתייחסות של הצבא גרמה לו לאבד את האמון במערכת וכך אבדו גם הרצון והמוטיבציה לשרת. לא ייתכן שחייל או קצין עושה את המוטל עליו ולאחר מכן משלם מחיר אישי - בין אם מחיר כספי ובין אם המחיר של חוסר אפשרות קידום".

 0404 הביאו תגובות של חברים מודאגים מהיחידה: "מדובר בקצין איכותי, שעשה את המוטל עליו. הוא הגן על הלוחמים וכל אחד מאיתנו היה עושה בדיוק את אותו הדבר".

"עצוב שאומרים לנו שהוא פעל כשורה, אך לא בצורה מקצועית. ערבי שמטפס על הרכב בכדי לפגוע בחיילים, דינו אחד: כדור בראש. המשחקים האלה גוררים אותנו למקומות לא נעימים".

תגיות:צהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה